مقام ثواب زیارت سیدالکریم (ع) برابر با ثواب زیارت سیدالشهداء (ع) است

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، کارشناس و سخنران مذهبی، درمورد ویژگی‌های شخصیتی سیدالکریم عبدالعظیم حسنی (ع) و برتری شخصیت ایشان بیان کرد: همه اهل بیت (ع) نور واحد هستند و خودشان فرموده اند که امیرمومنان (ع) از همه ما بالاتر هستند و بدنبال آن، در کشور، حدود ۸ هزار امامزاده داریم که امامزاده‌ها در یک سطح نیستند و با یکدیگر تفاوت دارند، ولی عوامل متعددی وجود دارند که رتبه امامزاده (ع) را بیشتر و ویژه‌تر می‌کند که حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) دارای این ویژگی‌های منحصربفرد و وجه برتر هستند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: عبدالعظیم حسنی (ع) از جمله امامزادگانی هستند که بزرگان زیادی جلوی حرم ایشان زانو زده اند و مراجع تقلید سرشناسی به آن جا رفت و آمد کرده اند و درواقع، قطب تهران هستند و باید با معرفت زیاد، ایشان را زیارت کرد.

به گفته این کارشناس مذهبی، مدح امام، یکی از عواملی است که باعث برجسته بودن ویژگی شخصیتی سیدالکریم است. یعنی اگر امامی از امامزاده‌ای تعریف کرد رتبه آن بالا می‌رود. از اینرو، امام هادی (ع) از شاه عبدالعظیم حسنی (ع) نیز مدح کردند چراکه سیدالکریم (ع)، واسطه امام رضا (ع) هستند و حضرت (ع) از طریق سیدالکریم (ع) پیام خود را فرستاده اند تا جایی که وقتی می‌خواهند به شیعیان سلام دهند می‌گویند: یا عبدالعظیم، شما سلام من را به شیعیانم برسانید.

مقام ثواب زیارت سیدالکریم (ع) برابر با ثواب زیارت سیدالشهداء (ع) است

او ادامه داد: علم و دانش، عامل دیگری است که نشان می‌دهد سیدالکریم شخصیت برجسته‌ای داشته اند چراکه عالِم و فقیه و محدث بودند و بیش از ۱۰۰ روایت از ایشان نقل شده است.

حجت الاسلام رفیعی گفت: مقام سیدالکریم به حدی زیاد است که ثواب زیارت ایشان برابر با ثواب زیارت سیدالشهداء (ع) است. زیرا شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از سادات حسنی و از نوه‌های امام حسن مجتبی (ع) هستند و در میان سادات حسنی، سید الکریم (ع) از مقام زیادی برخوردارند که این هم از دیگر عوامل وجه برتری ایشان است.

این کارشناس مذهبی افزود: شاه عبدالعظیم حسنی (ع) ولایت پذیر و مطیع امام (ع) بوده اند و جلوی امام هادی (ع) زانو می‌زدند و این موضوع نشان دهنده همان فرموده امام جعفر صادق (ع) است که ولایت امام علی (ع) از ولادت ما بالاتر است. زیرا ولایت از ولادت ارزش بیشتری دارد.