یک تحویل سال شیطون بلا با اجرای بشیر حسینی!

در حالیکه برخی رسانه‌ها از حضور محمدرضا گلزار به عنوان مجری ویژه برنامه تحویل سال خبر داده بودند، یکی از منابع خبری اعلام کرد که اجرای ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه به حامد سلطانی و سید بشیر حسینی واگذار شده است. حامد سلطانی که با اجرای مسابقه «میدون» مطرح شد، طی یکی دوسال اخیر اجرای برنامه‌های «سلام صبح بخیر»، « حسینیه معلی » و «اعجوبه‌ها» را بر عهده داشته است. او در حال حاضر نیز فصل جدید مسابقه اعجوبه‌ها را روی آنتن دارد. وحید رونقی و المیرا شریفی مقدم که این روزها برنامه «صبحانه ایرانی» را در شبکه دو سیما اجرا می‌کنند نیز از گزینه‌های اصلی اجرای برنامه تحویل سال شبکه دو سیما هستند. مصطفی امامی هم که چند سالی است مجری ثابت شبکه تهران محسوب است، از گزینه‌های اصلی اجرای تحویل سال این شبکه محسوب می‌شود. مهران رجبی هم که این روزها به شدت پرکار شده به احتمال زیاد اجرای ویژه برنامه تحویل سال یکی از شبکه‌ها را بر عهده خواهد داشت. 

یک تحویل سال شیطون بلا با اجرای بشیر حسینی!

سید بشیر حسینی هم برای نخستین بار به عنوان داور در مسابقه استعداد یابی «عصر جدید» حاضر شد. او در فصل سوم این مسابقه جای خود را به «مجید اسماعیلی» داد. حسینی در سال ۱۴۰۱ به عنوان مجری اولین تجربه خود را در این عرصه با اجرای برنامه «رویانیوم» پشت سرگذاشت. این برنامه همچنان از شبکه سوم در حال پخش است. اجرای ویژه برنامه تحویل سال نو، در سال‌های اخیر برعهده مجریانی همچون رضا رشیدپور، احسان علیخانی، علی ضیا یا فرزاد حسنی بوده است. عمدتا این‌ مجریان در قالب برنامه‌هایی حضور می‌یافتند که در طول سال، پخش شده بود. مثلا علیخانی، در ویژه برنامه تحویل سال نو، از مهمانان برنامه ماه عسل دعوت می‌کرد یا اگر علی ضیا برنامه فرمول یک را اجرا کرده بود، برای تحویل سال نو به سراغ مهمانان یا چهره‌های مردمی حاضر در این برنامه می‌رفت.

نام احسان علیخانی و رضا رشیدپور در میان بهترین مجریان پس از انقلاب ثبت شده و از این روست که هر وقت برنامه‌ای روی آنتن دارند، بخشی از مخاطب آن تضمین شده است. این دو آداب گرم کردن آنتن را بلدند و آنقدر محبوب هستند که حتی بدون حضور مهمان، بیننده همراهی‌شــان کند. ســلطانی و حسینی در دســته مجریان شاخص قرار نمی‌گیرند و بعید است به جایگاهی برسند که نامشان بِرند شود. در شرایط معمول، آن‌ها هیچ شانسی برای اجرای ویژه‌ برنامه سال تحویل را ندارند اما خب امسال اوضاع مثل قبل نیست.

پرسر و صداترین جابه‌جایی در سال‌های اخیر اما به حذف نود و عادل فردوسی‌پور و جایگزینی فوتبال برتر و محمدحسین میثاقی برمی‌گردد. شبکه ســه با این تصمیم بخش زیادی از مخاطبان خود را از دســت داد و فوتبال برتر به رغم همه تلاش‌ها به گرد نود نرسید؛ نه از نظر جذب مخاطب و نه در بحث موج‌آفرینی و تاثیرگذاری. میثاقی مجری و گزارشگر کاربلدی است که اگر از ظرفیت او به شکل دیگری استفاده می‌شد و زیر ســایه حاشــیه حذف عادل قرار نمی‌گرفت، سرنوشت بهتری نصیبش می‌شد و یا در مورد برنامه فوق‌العاده زیبای سروش صحت آخر هم مشخص نشد بالاخره چه کسی مخالف کتاب باز بود؟ او و برنامه‌اش از آنتن حذف شدند و تلویزیون یک مجــری متخصص و یــک برنامه آموزنده جذاب را از دست داد. اعتراض‌ها هم افاقه نکرد و مدتی بعد برنامه دیدی نو با اجرای شهرام شکیبا جایش را گرفت. همان‌قدر که این اتفاق بی‌ســر و صدا رخ داد، خود برنامه هم فاقد ظرفیت برای جریان‌سازی اســت. دیدی نو و مجری‌اش به گرد کتاب باز و مجری‌اش نمی‌رسند! 

مورد مشابه دیگر برنامه زوجی نو بود که خالی از ضعف نبود اما اتفاق نظر نسبی روی کیفیت اجرای باربد بابایی وجود داشــت. او به دلیل شــرایط اجتماعی از اجرا در تلویزیــون کناره‌گیری کرد و زوجی نو تعطیل شد. تهیه‌کننده برنامه، محصولی مشابه با نام خودمونی آماده کرد و اجرای آن را به مهران رجبی سپرد.

و آخرین جا به جایی مربوط به پنج ستاره بود و فصل اول پنج ستاره را اشــکان خطیبی اجرا کرد. او از برنامه جدا شد و جای خودش را به حمید گودرزی سپرد. این جابه‌جایی به پنج ســتاره لطمه زد چرا که گودرزی آداب ایجاد هیجان را بلد نبود و گاه رفتار تند و ناپســندی با شرکت‌کننده‌ها از او ســر می‌زد. در فصل‌های بعد شکل برنامه تغییر کرد و اجرای آن به ابوالفضل آقاخانی رســید. حالا پنج ستاره با شمایل جدید با اجرای حسین رفیعی پخش می‌شود.