اقدامات مربوط به بیمه مرکزی برای کروکی آنلاین به اتمام رسیده است

مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: موضوع کروکی برخط یک کار مشترک میان بیمه مرکزی، پلیس فراجا مشخصا پلیس راهور و یک مجموعه شرکت پیمانکار بود که باید این سه ضلع اقداماتی را در جهت تحقق اهدافی عملیاتی می‌کردند.

این مقام مسئول گفت: یکی از این اهداف این بود که کاغذ از فرآیند ترسیم کروکی حذف شود در مدل جدید یکسری سخت افزار‌ها مشخصا تبلت‌هایی را بیمه مرکزی خریداری کرد و در اختیار پلیس راهور قرارداد. پلیس راهور نیز بحث‌های ایمن سازی وسایل و موارد مشخص را بر عهده دارد.

او در ادامه گفت: امید داشتیم کروکی برخط در هفته نیرو انتظامی افتتاح شود. در کل بیمه مرکزی اقدامات مربوط به بخش خود در حوزه کروکی برخط را انجام داده و اکنون کار در دست فراجا است. فراجا باید تبلت‌ها را در اختیار کارکنان خود به همراه آموزش قرار دهد البته که این طرح به شکل آزمایشی در قم بدون ارتباطات با بیمه مرکزی انجام شده است.

مشعلچی گفت: بناست تبلت‌ها در اختیار نیرو‌ها قرار گیرد و بعد ترسیم کروکی به شکل برخط با تبلت‌ها عملیاتی شود سپس اطلاعات حاوی بحث تصادف‌ها یکی به مرکز داده فراجا و یکی هم با پروتکل‌هایی به سمت مرکز داده بیمه مرکزی ارسال شود در بیمه مرکزی هم بر اساس روند فرآیند‌ها طی و با بخش‌های مختلف مانند شرکت‌های بیمه‌ای و ارزیابان خسارت تبادل اطلاعات شکل گیرد. در کل ۹۰ درصد کار پیش رفته و تنها ۱۰ درصد باقی مانده که روز گذشته سردار هادیانفر قول دادند که اقدامات نهایی شود.

او در پاسخ به این پرسش که می‌توان برای عملیاتی شدن کروکی برخط زمان مشخص کرد؟ اظهار کرد: کار دیگر دست بیمه مرکزی نیست و ما اقدامات مربوط به خود را انجام داده ایم و اکنون باید پلیس راهور اقدامات لازم را انجام و اطلاعات را به مرکز داده بیمه مرکزی ارسال کند، اما سردار هادیانفر به جد پیگیر این موضوع است گمان می‌کنم ظرف دو ماه آینده شروع کروکی برخط را داشته باشیم.

اقدامات مربوط به بیمه مرکزی برای کروکی آنلاین به اتمام رسیده است