رییس جمهور به وزارت نفت رفت

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه، ۲۹ آبان ۱۴۰۲) در ادامه فرآیند «نظارت ستادی بر دستگاه‌های اجرایی» به وزارت نفت رفت و در جمع مدیران این وزارتخانه، ضمن استماع گزارش عملکرد این مجموعه، رهنمودها و پیشنهادهای مهمی برای ارتقای کیفی و کمّی عملکرد این وزارتخانه ارائه کرد.

رئیس‌جمهور پیش‌تر پنجم آبان ۱۴۰۰ نیز برای بررسی وضع عملیاتی کردن جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور و بررسی اختلال پیش‌آمده در سامانه هوشمند سوخت به‌طور سرزده در وزارت نفت حاضر شده بود.

رئیسی دی‌ماه پارسال هم به‌صورت سرزده در مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز حضور یافت و در نشست کارگروه تأمین پایدار سوخت زمستانی شرکت کرد. رئیس‌جمهور در این دیدار به‌صورت ویدئویی با جواد اوجی وزیر نفت که برای بررسی میدانی چالش‌های گازرسانی در خراسان رضوی به این استان سفر کرده بود، ارتباط زنده تصویری برقرار کرد.

رییس جمهور به وزارت نفت رفت

رئیس‌جمهور مردادماه امسال پس از تشکر ۲۲۰ نماینده مجلس از اقدام‌های وزارت نفت طی بیانیه‌ای مشتمل بر پنج محور که از سوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس برای رئیس‌جمهور ارسال شد، در نامه‌ای از اقدامات و خدمات وزیر و کارکنان وزارت نفت قدردانی کرد.

«تحقق صادرات نفت خام و میعانات برابر تکالیف مشخص شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و عملکرد بالای درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی»، «افتتاح فاز دوم پتروپالایشگاه آبادان همسو با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری»، «تأمین پایدار سوخت گاز مایع کشور در زمستان ۱۴۰۱ و عدم قطعی گاز خانگی و خاموشی نیروگاه‌ها»، «تأمین و توزیع مناسب بنزین در سال گذشته و ایام پرتردد سال و عدم ازدحام در جایگاه‌ها» و «افتتاح و بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی و بهره‌برداری از طرح‌های ان‌جی‌ال و کاهش تلفات و هدر رفت گاز و خام‌سوزی گاز در مشعل همسو با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری» پنج محور تشکر نمایندگان از اقدامات وزارت نفت است.

در همین حال، ۲۲۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲۸ اردیبهشت سال گذشته از اقدام‌های جواد اوجی وزیر نفت و کارکنان صنعت نفت قدردانی کرده بودند.