سلاحی که 300 تانک اسرائیل را منهدم کرد

رزمندگان حماس از ابتدای تهاجم ارتش صهیونیستی به نوار غزه با یک نوع سلاح به جنگ یگان‌های زرهی آن‌ها رفته اند. این سلاح که یک راکت ضد زره دو مرحله‌ای خرج گود است، یاسین 105 نام دارد. 

راکت‌های ضد زره دومرحله‌ای خرج گود بدین گونه عمل می‌کنند که مرحله اول آن‌ها، اولین لایه زره ادوات زرهی و دومین مرحله نیز، با برخورد به بدنه تانک موجب شکافته شدن زره اصلی و در نتیجه انهدام تانک می‌شود.

وزن سر جنگی این راکت ضد زره، 4.5 کیلوگرم است که بیشترین برد آن 150 متر و توان نفوذش در زره تا 600 میلی‌متر(60 سانتی‌متر) است.

رزمندگان حماس با استفاده از این راکت انواع تجهیزات زرهی اعم از تانک مرکاوا، نفربر نمر و بولدوزرهای زره‌پوش را منهدم کنند.

ویژگی‌ عملیات‌های حماس علیه یگان‌های زرهی این است که رزمندگان این عملیات‌ها را از فاصله‌ای که به فاصله صفر یعنی نزدیک‌ترین فاصله معروف شده، منهدم می‌کنند. به نحوی که فیلم این عملیات‌ها هم منتشر شده است.

قابلیت حمل توسط نفر،‌ سادگی در به‌کارگیری و تحرک و جابه‌جایی بالای آن کنار کم‌هزینه‌بودنش، ویژگی‌های راکت ضد زره یاسین 105 است که آن را به یک گزینه‌ مناسب برای نیروهای حماس تبدیل کرده است.

تاکنون نزدیک به 300 تانک ارتش صهیونیستی توسط رزمندگان حماس منهدم شده است.