دیدار کامرون با سران صهیونیست

کامرون امروز پنجشنبه در جریان این سفر درباره بیش از 200 اسیر صهیونیستی در بند حماس  با مقام‌های تل‌آویو صحبت کرد.

او که از سال 2010 تا 2016  نخست وزیر انگلیس  بود، در دیدار با هرتزوگ بیان کرد: به‌یاد دارم که بدترین روزهای نخست‌وزیری من زمانی بود که شهروندان انگلیسی در سوریه گروگان گرفته شدند و بسیاری از آن‌ها به وحشتناک‌ترین شکل جان خود را از دست دادند.

رژیم صهیونیستی به‌همراه متحدان غربی خود از زمان اجرای عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاومت فلسطین، همواره به‌دنبال این بوده که حماس را با داعش مقایسه کند اما در این مسیر شکست خورده است.

او در ادامه با اشاره به موضوع اسرای در بند حماس مدعی شد: تأثیری را که این مسئله بر من گذاشت به‌یاد دارم و شاید کمی از آن‌چه را بر شما می‌گذرد، درک کنم.

رئیس رژیم صهیونیستی از سفر کامرون به اسرائیل در روزهای اول پیوستن دوباره‌اش به دولت انگلیس تشکر کرد و گفت که او «سال‌ها دوست بزرگ اسرائیل» بوده است.
پیش از این نیز کامرون با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرده بود.

دیدار کامرون با سران صهیونیست

نتانیاهو در دیدار با کامرون گفت: ما امیدواریم که گروگان‌های خود را بیرون بیاوریم، این بدون چالش نخواهد بود، ما باید آماده باشیم تا این گروه اول را خارج کنیم، بعد متعهد هستیم که همه را بیرون بیاوریم.

وی همچنین مدعی شد: اگر حماس را که آینده همه ما را تهدید می‌کند، ریشه‌کن نکنیم، هیچ امیدی به صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، بین اسرائیل و کشورهای عربی وجود ندارد.