وضعیت نامناسب آب شرب نزدیک ترین روستا به شاندرمن

روستای پاشکم، در حاشیه شرقی شهر شاندرمن قرار گرفته و وسیعترین روستای این بخش است و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ نفوس و مسکن کشوری دارای ۲۳۷ خانوار و ۹۰۶ نفر جمعیت می باشد.

متأسفانه بخش قابل توجهی از جمعیت این روستا (حدود ۱۰۰ خانوار)، علی رغم اینکه در حاشیه شهر زندگی می کنند همچنان از آب شرب بهداشتی محروم هستند و از چاههای سنتی برای مصارف شرب و بهداشتی استفاده می کنند. این وضعیت، وقتی بغرنج تر می شود که با آغاز فصل کشاورزی، چاههای عمیق موجود در منطقه جهت مصارف کشاورزی فعال می گردند. در این صورت، تمامی چاههای شرب روستا خشک می شوند و مردم روستا برای تأمین آب مصرفی شرب خود به ناچار از آب معدنی استفاده نموده و یا برای گرفتن آب مورد نیاز در مصارف بهداشتی با در دست داشتن دبه هایی به مناطق شهری مراجعه می کنند. ضمن اینکه، آب لوله کشی موجود، بوسیله پمپ های برقی به داخل خانه ها پمپاژ می شود که در صورت قطع برق که به دلیل سقوط درختان شرکت شفارود در خیابان شهید نادری به وفور رخ می دهد، اهالی در سایر فصول سال نیز دچار مشکل خواهند شد.

به عنوان مثال، حدود ۱۷ خانوار ساکن در خیابان ولی عصر (عج) این روستا که تنها ۱۵۰ تا ۴۰۰ متر از انشعاب آب شرب بهداشتی فاصله دارند کماکان از این نعمت الهی بی بهره اند.

یکی از اهالی روستا در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ماسال اظهار داشت: ما از تلاش های مسئولان منطقه و بویژه بخشدار محترم برای رفع مشکل آب شرب روستا تشکر می کنیم اما انتظار ما این است که قبل از آغاز فصل کشاورزی و تشدید مشکلات اهالی، نسبت به عملیاتی نمودن این طرح اقدام نمایند.