فعالیت 28 درصد از شاغلان گیلان در بخش کشاورزی

علیرضا شعبان‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع فعالان بخش کشاورزی این شهرستان با اشاره به اینکه 80 درصد از زمین‌های گیلان در حوزه کشاورزی مدیریت می‌شود، گفت: سه درصد از تولید کشور در بخش کشاورزی را به عهده داریم.

وی به تولید 40 درصد از برنج کشور در گیلان اشاره کرد و افزود: ارقام بومی برنج گیلان در بازار از مشتریان خوبی برخوردار است و مشکلی در فروش محصولات نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تولید گوشت مرغ از قابلیت‌های استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: در هر متر مربع 20 قطعه جوجه‌ریزی در گیلان داریم و این تعداد توسط تولیدکنندگان زنجیره‌ای به 25 قطعه رسیده است.

شعبان‌نژاد از سالانه 6.3 دوره پرورش مرغ در گیلان خبر داد و اضافه کرد: اگر فضای صادراتی گوشت مرغ در استان ایجاد شود می‌توانیم در مدت سه سال رتبه نخست تولید گوشت مرغ را در کشور کسب کنیم.

وی به فعالیت 28 درصد از شاغلان گیلان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: بیش از 400 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تجهیز و نوسازی 10 هزار هکتار از شالیزارهای استان در سال 94 خاطرنشان کرد: تجهیز و نوسازی 50 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در مدت پنج سال از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان در سال گذشته است.

شعبان‌نژاد به آماده‌سازی 70 درصد از تجهیزات و نوسازی 10 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان اشاره کرد و یادآور شد: امسال مطالعه تجهیز و نوسازی 25 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان انجام می‌شود.

*پرداخت 34 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی گیلان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات به تشکل‌های فراگیر در اولویت صندوق حمایت از توسعه کشاورزی گیلان است.

سیدجعفر هاشمی به دارایی 11 میلیارد تومانی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی گیلان اشاره کرد و افزود: شرکت مادرتخصصی در صندوق مذکور تشکیل شده است.

وی 49 درصد از سهام صندوق حمایت از توسعه کشاورزی گیلان را دولتی خواند و اضافه کرد: 5 میلیارد و 100 میلیون تومان از دارایی صندوق مذکور متعلق به دولت است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون 34 میلیارد تومان از منابع صندوق حمایت از توسعه کشاورزی به سهامداران این صندوق تسهیلات پرداخت شده است، تصریح کرد: سود تسهیلات مذکور چهار درصد است.