بن مایه اقتصاد سالم روستایی ، اقتصاد مقاومتی است

سیدعیسی مهدوی در همایش مدیریت روستا، اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل شهرستان رشت که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، افزود: بسیاری از شاخص ها و راهبردهای مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید در اقتصاد مقاومتی به صورت واقعیت علمی و عملی را می توان در فعالیت ها و فرهنگ غنی روستایی دنبال کرد.

وی با تبیین اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادیست که اقتصاد ما را در شرایط بحرانی و دشوار؛ پویا و فعال نگاه دارد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد تدافعی نیست بلکه اقتصادی تهاجمی در برابر تحریکات دشمن است.

مهدوی یادآورشد: قبل از موضوع شهرنشینی ، به جای مصرف گرایی ،اقتصاد روستاها عمدتا تولید محور و با نگاه فروش محصولات و تجاری و بازار بود که می توان با استفاده از فناوری روز و دانش بنیان دوباره از ظرفیت روستاها استفاده کرد که باید با مشارکت مردم زمینه استفاده از پتانسبل ها و اشتغالزایی بهره گرفت.

 وی بهره گیری از ظرفیت های دولتی و مردم را از شاخص های اقتصاد مقاومتی عنوان و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی است که وابستگی به خارج از کشور در آن حداقل است.

وی تصریح کرد: باید پیوند بین گردشگری روستایی و کشاورزی ایجاد شود و خدمات گردشگری بنیه اقتصادی و کشاورزی روستاها را تقویت کند.

فرماندار رشت با بیان اینکه 114 مورد فعالیت صنایع در شهرستان رشت داریم، اظهار کرد: این صنایع قابل تقویت، شناخته شده و قابل گسترش است.

وی ادامه داد: صنایع تبدیلی در کشاورزی را در این شهرستان داریم که پیوستگی آن با فعالیت های کشاورزی مشهود است که نگاه دانش بنیان با فعالیت های کشاورزی و اقتصادی دارد و منطبق بر دانش روز است.

مهدوی تاکید کرد: شوراهای روستایی شهرستان رشت باید در این حوزه بستر عملی را برای پویا شدن اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم کنند.

وی گفت: بخشداران و مدیران روستایی می توانند برنامه های خود را در راستای سیاست های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند اما در نهایت باید یک فعالیت مشترک از مدیران شهری و روستایی را شاهد باشیم.

**میزان آرای مردم پشتوانه خوبی برای نماینده راه یافته به مجلس است.

فرماندار رشت در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات پیش رو اشاره و بیان کرد: نوع نگاه ما به انتخابات با آنچه که در دنیا برگزار می شود، متفاوت و همه فعالیت های ما متاثر از ایدئولوژی اسلامی است.

وی گفت: مشارکت حداکثری دشمنان را مایوس می کند و ابراز وفاداری با شهدا و آرمان های آنهاست .

مهدوی ادامه داد: علاوه بر آن؛ میزان رای مردم به عنوان پشتوانه مردمی نماینده منتخب بسیار موثر است و نوع فعالیت آنها در مجلس با اقتدار بیشتری خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم رشت در نهمین و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اقتصاد مقاومتی مفهوم جدیدی نیست و همان مقاوم کردن اقتصاد در مقابل تکانه هاست.

غلامعلی جعفرزاده تحریم ها، جنگ و عوامل طبیعی همچون زلزله را از جمله بحران هایی خواند که اقتصاد را دچار بحران می کند .

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای بستن درها بر روی خودمان و اقتصاد ریاضتی نیست، اظهار کرد: استفاده از پتانسیل های داخل و خارج که با منافع ملی تناقض ندارد اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: ارتباطی که اکنون با دنیای خارج برقرارشده است برای اینست که از سرمایه های ارزان آنها برای توسعه کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: درون زا بودن اقتصاد به معنای تولید محور بودن آن و برون نگر بودن به معنای صادرات محور و ارز آوربودن آنست.

جعفرزاده گفت: قرار نیست مردم در اقتصاد مقاومتی در تنگنا قرار بگیرند، بلکه که امسال سال عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است و باید مزه و محصولش بر سر سفره مردم بنشیند.

در پایان این مراسم از روسای شورای بخش‌های شش گانه شهرستان رشت با اهداء لوح و هدایایی قدردانی شد.

روز نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز شوراها نامگذاری شده است.

شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60 درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.