مشاهده سه قلاده گربه جنگلی در سیاهکل+عکس

سه قلاده گربه جنگلی در انبار کاه یکی از روستاهای شهرستان سیاهکل، توسط یکی از اعضای انجمن حافظان محیط زیست سیاهکل شناسایی شد.

گربه جنگلی گونه کمیابی در ایران است و در ضمیمه دوم کنوانسیون تجارت گونه‌های گیاهی و جانوری در خطر انقراض(سایتیس) قرار دارد.

وضعیت گربه جنگلی ضعیف شناخته شده است و باید تحقیقات بیشتری برای بدست آوردن اطلاعات در مورد توزیع فعلی آن در داخل و خارج از مناطق حفاظت شده صورت گیرد.

متاسفانه برخی از کشاورزان گربه جنگلی را به عنوان یک آفت در نظر می گیرند چرا که مرغ های اهلی آنها را می کشد.

نکته قابل توجه این است که باید بدانیم هنگامی که با نوزاد حیات وحش برخورد می کنیم، در صورت عدم اجبار، باید از لمس مستقیم، جابجایی و تغییر محیط زندگی آنها به صورت جدی خودداری نماییم چرا که این موارد، باعث کاهش درصد زنده ماندن آنها خواهد شد.

گفته می شود که لمس کردن حیات وحش و افزایش عطر و بوی انسان باعث رها کردن نوزاد توسط مادر می شود که باید تاکید کنیم این موضوع اساسا یک افسانه است و لمس نوزاد حیات وحش به خودی خود باعث این موضوع نمی شود. چه بسیار نوزادان حیات وحشی که توسط زیست شناسان به منظور تحقیقات به کار گرفته می شوند و تعداد کمی از آنها در ملحق شدن به والدینشان دچار مشکل می شوند.

بهترین قاعده کلی این است که زمانی که شما با نوزادان حیات وحش برخورد می کنید، فقط آنها را تنها بگذارید. در اغلب موارد مادر نزدیک است و منتظر این است که شما محل را ترک کنید. از طرفی لمس حیوانات می تواند منجر به انتقال بیماری ها از حیات وحش به انسان یا به عکس شود.

به هر حال اگر شما به طور ناخواسته نوزاد پستانداران، پرندگان، یا تخم آنها و یا لانه آنها را لمس کردید، مطمئن باشید که عطر و بوی شما به تنهایی باعث فرار والدین نمی شود. فقط به سرعت و بی سر و صدا محل را ترک کنید و کاری را انجام دهید که نگرانی را برای حیات وحش به حداقل می رساند.