اظهارنظر جالب نخست وزیر پاکستان درباره لاهیجان +عکس

‘شهاب الدین دارایی’ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان هفته گذشته با حضور در منزل ‘یوسف رضا گیلانی’ نخست وزیر سابق پاکستان در شهر مُلتان، رهایی فرزند وی پس از حدود سه سال از چنگال تروریست های طالبان را تبریک گفت.

یوسف رضا گیلانی نیز ضمن استقبال گرم از هیات فرهنگی ایران و تشکر از ابراز احساسات محبت آمیز این مسئولان ایرانی درخصوص آزادی فرزندش، به تلاش های خود در دوره دولت سابق پاکستان برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

وی گفت: در دورۀ نخست وزیری خود در دولت سابق (حزب مردم) برای گسترش روابط همه جانبه بین ایران و پاکستان تلاش زیادی انجام دادم و در دوره حکومت حزب مردم، عملیات احداث خط صلح لوله گاز بین دو کشور باحضور رؤسای جمهوری وقت ایران وپاکستان آغاز شد.

وی همچنین به سفر خود به ایران در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: در سفر به استان گیلان و شهر لاهیجان، مزار جدّم را در شهر لاهیجان زیارت کردم و در آن سفر قرار براین شد که شهرهای مُلتان پاکستان و لاهیجان ایران به عنوان شهرهای خواهر خوانده اعلام شوند.

یوسف رضا گیلانی در این دیدار، به سابقه آشنایی خود به زبان فارسی اشاره کرد و افزود: در کلاس های ابتدایی در مدرسه فارسی را آموختم. در گذشته آموزش زبان فارسی در مدارس رسمی پاکستان رایج بود که با گذشت زمان کم رنگ شده و امیدوارم زبان فارسی درکشورم دوباره احیا شود.

به گزارش «لاهیجان»، “یوسف ‌رضا گیلانی” نخست وزیر پاکستان در تاریخ(۲۲شهریور سال ۹۰)  پس از ورود به رشت مرکز استان گیلان برای زیارت شیخ زاهد گیلانی به لاهیجان سفر کرد. مقبره شیخ زاهد گیلانی (مربوط به سده هشتم هجری) واقع در جاده لاهیجان به لنگرود و در سه کیلومتری لاهیجان در روستایی به نام شیخانبر واقع شده‌ است.

پایان پیام/

  • 4