تخلیه و بارگیری ۱۵ هزار تن کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

 از اول خرداد ماه سالجاری تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد.

بر اساس این گزارش در خرداد ماه سال جاری محموله صادراتی از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا توسط دو کشتی به وزن دو هزار و ۱۱۵ تن به مقصد جمهوری آذربایجان ارسال گردید که این محموله صادراتی شامل کربنات کلسیم، پی وی سی، پلی اتلین،پلی پروپلن،پودر تالک و گرانول پی وی سی بود.

در این راستا همچنین  محموله وارداتی توسط ۹ کشتی به وزن سیزده هزار و ۲۹۹ تن شامل آهن ،گالوانیزه،تخته، ام دی اف و شمش آهن در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تخلیه شد.

گفتنی است محموله های وارداتی از بندر باکو جمهوری آذربایجان و بندر اکتائو قزاقستان وارد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا گردید.

به گزارش آستارا خبر، بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا ، آفریقا و اروپاست.

این بندر چند منظوره برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و ۵۰۰ تنی پیش بینی شده و پس از تکمیل ، ظرفیت پذیرای همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی خود را دارد.

این واحد بندری در استان گیلان به ظرفیت نهایی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری سالانه کالا پیش بینی و طراحی شده که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی مربوط به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی خواهد بود و دو میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می یابد.

این بندر در فضای ۶۰ هکتاری احداث شده است و در سال گذشته با پهلوگیری ۱۰۵ فروند کشتی ، ۱۹۷ هزار و ۶۷۱ تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد.