وقتی شهید مدافع حرم، بعد از شهادت هم دغدغه‌ی «مردم»دارد

متن کامل وصیت نامه شهید جهانگیر جعفری نیا منتشر شد.

جعفری نیا، فرمانده یگان تکاروان لشکر قدس گیلان و در چندین رشته رزمی و ورزشی دارای تبحر مثال زدنی بود. وی در عملیات تاریخی آزادسازی نبل و الزهرا، که به پیش قراولی نیروهای گیلانی انجام شد، نقش کلیدی داشته و در همان عملیات مجروح شد.

وی در مراسم تشییع تنها شهید عملیات فتح نبل و الزهرا، حامد کوچکزاده، با ویلچر شرکت کرد و در حالی که مدتی کوتاه از جانبازی سرافرازانه اش نگذشته و هنوز مصدومیت هایش بصورت کامل رفع نشده بود ، مجددا به سوریه اعزام می شود و در نهایت همزمان با سالروز رحلت امام خمینی (ره) به شهادت می رسد.

از شهید جعفری نیا دو دختر ۹ و ۱۶ ساله به یادگار مانده است.

متن کامل وصیت نامه شهید بدین شرح است:

کُتِبَ عَلَیْکُمْ إِذَا حَضَرَ أَحَدَکُمُ الْمَوْتُ إِنْ تَرَکَ خَیْرًا الْوَصِیَّهُ لِلْوَالِدَیْنِ وَالْأَقْرَبِینَ بِالْمَعْرُوفِ حَقًّا عَلَى الْمُتَّقِینَ ﴿۱۸۰﴾

به نام خدا وصیت نامه خود را آغاز کردم و خدا را به توحید، معاد، عدل و امامت شناختم. خدا را در همه جا با خود داشتم و او را در کنار خود حس کردم.

هرجا از چیزی خسته می‌شدم خدا را یاد می‌کردم خداوند آرامشی به من عطاء می‌کرد که در هیج جا آن را لمس نمی‌کردم.

خداوند کمکم کرد تا در دوران جوانی راه خود را پیدا کردم و قدم به ایثار و شهادت گذاشتم و بهترین دوران زندگی خود را در بهترین نهاد انقلابی سپری می کنم و هر چه دارم از عنایت پروردگار بزرگ به بنده حقیر است، حقیقا هم همینطور است فرزندان صالح که همه برکات الهی است خداوند نصیب من کرده است.

خدایا تو می‌دانی که کارهای اشتباه زیادی انجام داده ام از همسرم می‌خواهم اگر حق الناس به گردن من است آن را پرداخت نماید. اگر در آخر اسامی که نام می‌برم کسی از قلم انداخته‌ام در مراسماتی که برایم می‌گیرید اعلام کنید که اگر به کسی بدهکار هستم بیاید و آن را پرداخت کنید و حلالیت بطلبید.

همسر عزیزم دل بزرگ دریایی دارد مقداری ازحقوق ماهیانه‌ام را به یک یتیم‌خانه بدهید تا باقیات صالحاتی باشد برای مردم.

دختران عزیزم، فاطمه و زهرای عزیزتر از جانم، حجاب شما مایه عزت و افتخار اسلام است. شما عزیزان با حجاب خود چشم دشمنان اسلام از جمله آمریکا و اسراییل غاصب را کور خواهیدکرد. نکند روزی دشمن با تبلیغات و جنگ روانی شما را از حجاب علوی و فاطمی دور کند. به حضرت زهرا (س) تمسک کنید و هرچه می‌خواهید از آن بانوی بزرگوار بخواهید.

پدر و مادر عزیزم و برادر و خواهر گرامی و همه دوستان و آشنایان عزیزم من می‌دانم در این شرایط زندگی خیلی سخت است و دینداری از آن سخت‌تر. شما را به ائمه معصومین قسم می‌دهم که پشتیبان ولایت فقیه باشید ولایت فقیه همان ولایت رسول االله و امامان معصوم  است و ادامه دهنده راه انبیاء الهی است در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته باشید و با بصیرت و شناخت کافی از دشمنان ایران و اسلام، پشتیبان انقلاب باشید تا ظهور حضرت مهدی (عج) که انسان را به رستگاری ابدی می‌رساند.

خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار

خدایا شهادت را نصیب این بنده گنه کار بگردان

تا با شهادت بتوانم دین خود را به جامعه و اسلام ادا کنم