پاکسازی جنگل خرمای اطاقور از زباله

جنگل خرمای اطاقور  یکی از جاذبه‌های بسیار زیبا و ناب استان گیلان است که در محیط این پارک درختان و گیاهان جنگلی فراوانی وجود دارد.

عبور رودخانه شهر اطاقور از میان محیط زیبای این پارک، یک مکان آرامش بخش را به وجود آورده است.

پارک جنگلی خرما در کنار کوه قرار دارد و وجود رودخانه، کوه، درختان، باغ‌های چای و مزارع برنج یک طبیعت رویایی را به وجود آورده است.

در پارک جنگلی خرما درختانی مانند لیلکی که به زبان محلی آن منطقه لیلکی دار خوانده می شود، توسکا و لرک وجود دارد.

نام خرما در قدیم به‌عنوان یک نام ترکیبی خوانده می‌شد، خورمه نامی بود که در گذشته گفته می‌شد خور مخفف کلمه خورشید(نماد نر) و مه مخفف کلمه ماه (نماد ماده) است.

این پارک جنگلی خرما همواره مورد استقبال گردشگران گیلان است. اما هم‌چنان برخی گردشگران در قبال دیدن و لذت بردن از این همه زیبایی زباله‌های زشت خود را در این منطقه به جا می‌گذارند و امروز  برای بازگشت زیبایی کم‌نظیر این منطقه برنامه نمادین پاکسازی انجام شد.

دکتر «سیدامین نجات» رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لنگرود گفت: برنامه نمادین پاکسازی طبیعت لنگرود توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود و با همکاری اداره زندان شهرستان لنگرود و جمعی حدود 30 نفر از زندانیان شهرستان و با مشارکت دادستان، نیروی انتظامی و بخشداری اطاقور و دهیاری اجرا شد.

وی افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های نمادین پاکسازی، مشارکت شهروندان در پاکسازی و نظافت عمومی و فرهنگسازی در این خصوص است.