زیباترین شیطان گیلان از تالاب عینک رانده شد

«قربانعلی محمدپور» با بیان این‌که عملیات اجرایی طرح پاکسازی تالاب عینک که به‌واسطه رشد و نمو گیاه مهاجم سنبل آبی در آستانه نابودی کامل قرار گرفته بود، گفت: از مردادماه با بسیج همگانی دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های محیط‌زیستی سرزمین ایده‌آل ما و گروه سبزکاران، گروه‌های داوطلب مردمی و برخی مددجویان زندان لاکان در تالاب شهری عینک آغاز شد و با تلاش شبانه‌روزی و جهادگونه، پهنه 11 هکتاری این تالاب زیبا پاکسازی شد.

وی افزود: بی‌شک کاری که در این زمینه انجام شد حماسه‌ای مثال زدنی است که می‌تواند به‌عنوان الگویی برای کار مشارکتی در سطح کشور و منطقه مطرح شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: در این کار با اتحادی منطقه‌ای همه آحاد استان از مدیریت کلان استان تا مردم عادی کوچه و خیابان، پیر و جوان، محصل و دانشجو، همه و همه بدون هیچ چشم‌داشتی و فقط برای نجات محیط زیست استان خود دست در دست یکدیگر متحد شدند و این طرح بزرگ را در حداقل زمان به پایان رساندند.

محمدپور با اشاره به این‌که به نوبه‌ی خودم از همه اعضای تشکل‌های مردمی حامی محیط‌زیست به‌ویژه دو گروه مردم نهاد فعال در پاکسازی و ارگان‌های اجرایی و دولتی، بخصوص دادستان عمومی و انقلاب استان و سازمان زندان‌ها  که  با در اختیار قرار دادن شماری از مددجویان خود کمک بسیار تأثیرگذاری در اجرای این طرح داشتند قدردانی می‌کنم و امیدوارم همین روحیه کمک کند تا بتوانیم به‌زودی جشن پاکسازی تالاب ملاسرای شفت را هم برگزار کنیم.

انتهای پیام

 

 

تالاب عینک با وسعت 11 هکتار در حاشیه جاده رشت به فومن و در جوار شهر رشت قرار دارد که آب آن در فصول کشاورزی مورد بهره برداری قرار می گیرد و از جاذبه های گردشگری شهر رشت است که در سال 1391 برای اولین بار حضور سنبل آبی در آن گزارش شد.