واحدهای مسکن مهر را به یک میلیون واحد می‌رسانیم

احمد اصغری مهرآبادی ظهر امروز در مراسم افتتاح  2 هزار و 648 واحد مسکن مهر و واحد‌های بهسازی بافت فرسوده گیلان که در مجتمع یاس نبوی بندرانزلی برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب مبحث ایجاد مسکن برای اقشار کم درآمد در دستور کار دولت جمهوری اسلامی قرار گرفت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت‌های مختلف رویکردهای مختلفی را در زمینه ساخت مسکن داشتند، مطرح کرد: قیمت زمین  کاهش داده شده و به‌طور رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

اصغری مهرآبادی از واگذاری یک میلیون و 900 هزار واحد در ابتدای سال 86 در قالب مسکن مهر در کشور خبر داد و تصریح کرد: در این طرح، یک میلیون و 500 هزار واحد در استان‌ها توزیع شد.

وی مشارکت بانک مسکن را در پرداخت تسهیلات به پروژه‌های مسکن مهر خوب عنوان کرد و گفت: از پروژه‌های مسکن مهر کشور تنها 90 هزار واحد را سایر بانک‌ها تسهیلات دادند و بقیه واحدها از بانک مسکن تسهیلات گرفتند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از پرداخت 47 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک مسکن به واحدهای مسکن مهر خبر داد و عنوان کرد: 62 هزار واحد مسکن مهر از 75 هزار واحد قابل پیش‌بینی در گیلان افتتاح شده است.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه مسکن مهر از سال 88 در گیلان شروع شد، عنوان کرد: طرح مسکن مهر یکی از تعهدات جدی دولت است و دولت همواره در شرایط سخت آن را مورد توجه خود قرار داده است.

وی از افتتاح 750 هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است واحدهای مسکن مهر را به یک میلیون واحد برسانیم و اگر عملکرد دولت در پروژه‌های مسکن مهر کامل شود با عملکرد دولت نهم و دهم برابری می‌کند.