گیلان در حوزه مدیریت درمان و بیمه سلامت رتبه‌های خوبی را کسب کرده است

محمود ایزددوست پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: گیلان در بخش‌هایی از جمله مدیریت درمان، بیمه سلامت و... موفق به کسب رتبه‌های خوبی در کشور شده است.

وی با بیان اینکه قرار است دستگاه‌های مذکور توسط استاندار گیلان مورد تجلیل قرار گیرند، افزود: دستگاه‌ها باید برای رسیدن به اهداف مهم در کنار یکدیگر قرار باشند تا مشکلات جامعه برطرف  شود.

مدیر کل بهزیستی گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: 9 مهر ماه روز جهانی ناشنوایان و 10 مهر ماه روز سالمندان و 24 مهر ماه نیز روز عصای سفید و مقارن با روز پارالمپیک است.

محمدرضا پارسی با بیان اینکه مسابقات پارالمپیک اکنون در حال برگزاری است، افزود: برای تمام ورزشکاران ایران اسلامی آرزوی موفقیت داریم و در این راستا نشست‌هایی با مسؤولان هیأت‌های ورزشی معلولان و جانبازان و هیأت‌های ورزشی نابینایان و ناشنوایان برگزار کرده‌ایم تا از این عزیزان تجلیل شود.

وی با بیان اینکه جشن پارالمپیک در 28 مهر ماه امسال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همایش پیاده‌روی خانوادگی یکی از برنامه‌های ماه مهر بوده و استاندار گیلان تأکید دارد که در روز اول مهر هر کدام از مدیران استان در یکی از مدارس حضور یابند و بنده نیز در مدرسه استثنایی حضور پیدا می‌کنم.

مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه اکنون 48 مدرسه استثنایی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد اشتغال در مناطق روستایی تسهیلاتی در قالب گروه‌های خودیاری به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل 200 گروه خودیاری در روستاهای گیلان یادآور شد: سال گذشته 12میلیارد ریال اعتبار به ما اختصاص یافت و تعداد 82 پرونده اشتغال در این زمینه به بانک‌های عامل ارسال شد.

به گفته پارسی، سال گذشته یک میلیارد تومان برای خرید وسایل کمک توان‌بخشی از جمله سمعک هزینه شده و 760 نفر از افراد زیرپوشش بهزیستی از خدمات این نهاد استفاده کردند.