پل ریلی آستارا‌ ـ آستارا تا 15 روز دیگر افتتاح می‌شود

سیروس شفقی ظهر امروز در جریان بازدید از روند اجرایی احداث پل ریلی مشترک آستارا‌ـ‌ آستارا در باغ سیروس روستای مرزی باغچه‌سرای این شهرستان، اظهار کرد: پروژه بزرگ خط آهن آستارا‌ـ آستارا با هدف ایجاد کریدور شمال‌ـ‌جنوب در این شهرستان احداث می‌شود.

وی درباره تأمین مصالح ساختمانی پروژه مذکور، افزود: طبق رایزنی‌های انجام شده با مقام‌های استانی تصمیمات خوبی اتخاذ شده و با توجه به پیشرفت فیزیکی که پل ریلی مشترک آستارا‌ی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان دارد انتظار می‌رود پروژه مذکور تا 15 روز آینده به بهره‌برداری برسد.

به گفته فرماندار آستارا 2 کیلومتر از پروژه مذکور در خاک ایران 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و  روند عملیاتی این پروژه نیز براساس تعهدات صورت گرفته تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش فارس، پروژه عملیات اجرایی راه‌آهن بین‌المللی آستارا‌ـ‌آستارا متشکل از خط‌آهن و پل ریلی بوده که برای تحقق این پروژه، یک دهنه پل ریلی به طول 80 متر با سه دهنه به روی رودخانه مرزی آستاراچای و 10 کیلومتر خط ریلی احداث می‌شود.

هشت کیلومتر از این خط ریلی در خاک جمهوری آذربایجان و 2 کیلومتر نیز در آستارای ایران قرار دارد و این پروژه به‌عنوان نقطه اتصال اروپا و کشورهای قفقاز به کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند محسوب می‌شود.

سند توافقنامه اتصال راه‌آهن جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران مهر ماه سال 94 در نشست کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در فرمانداری شهرستان آستارا امضا شد.

مراسم کلنگ‌زنی پل ریلی آستارا‌ ـ‌ آستارا با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در اوایل اردیبهشت ماه سال 95 در محل باغ سیروس آستارا انجام شد.