۴ بیمارستان در گیلان تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد

محمد جعفر علیزاده عصر سه شنبه در جریان بازدید از پروژه بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی شهرستان مرزی بندر آستارا  با اشاره به پیشرفت ۹۹ درصدی این بیمارستان اظهار کرد: عملیات ساخت بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا در مرحله پاکسازی، تمیزکاری و رفع نواقص کوچک قرار دارد و تا پایان آبان ماه سال جاری برای تجهیز کامل و بهره برداری تحویل وزارت بهداشت و درمان می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه  ملی صرف شده است و این پروژه در بهمن ماه امسال افتتاح می شود افزود: این واحد بیمارستانی پس از تکمیل و بهره برداری یکی از مجهزترین بیمارستان های استان گیلان خواهد بود.

علیزاده سرعت و کیفیت ساخت بیمارستان  ۱۳۲ تختخوابی آستارا را مطلوب و مطابق با استانداردهای روز دنیا ارزیابی کرد و گفت: بهینه سازی در مصرف سوخت، مقاوم سازی، مناسب سازی و استانداردسازی مصالح ساختمانی از برنامه های راهبردی وزارت مسکن و شهرسازی در احداث اماکن و ساختمان های دولتی است.

وی اظهار کرد: احداث بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی جزء خدمات شایسته دولت تدبیر و امید به مردم شهرستان مرزنشین آستارا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تحویل چهار بیمارستان استان گیلان تا پایان سال جاری را یادآور شد و گفت: با افتتاح این بیمارستان ها در گیلان، ارتقای قابل توجهی در وضعیت شاخص های مربوط به زیرساخت های  بهداشت و درمان در سطح این استان رقم می خورد.

 علیزاده با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مقوله سلامت و طرح تحول سلامت تصریح کرد: برنامه خوب و ارزشمند  دولت در بخش سلامت موجب شده وظیفه  مسکن و شهرسازی در تحویل پروژه های  بیمارستانی نیز سنگین تر شود و عزم این وزارتخانه  بر تکمیل هر چه زودتر این پروژه ها است.

وی با اشاره به روند ساخت بیمارستان رضوانشهر که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و با تفویض اختیارات لازم در حال ساخت است گفت: ساخت این بیمارستان به مراحل نهایی رسیده و تا دو ماه آینده تحویل داده شده و به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت بیمارستان های ۲۱۷ تختخوابی تالش، ۲۰۴ تختخوابی لاهیجان و ۱۳۰ تختخوابی  لنگرود را نیز  یادآور شد و افزود: بیمارستان تالش  ۷۵ درصد،  بیمارستان لاهیجان ۸۵ درصد و بیمارستان لنگرود ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا پایان امسال این  بیمارستان ها به وزارت بهداشت تحویل داده می شود.

 علیزاده خاطر نشان کرد: عملیات ساخت بیمارستان مرکزی و ۴۰۰ تختخوابی رشت که از بیمارستان های بزرگ کشور محسوب می شود در حال انجام است و با توجه به اعتبار سنگینی که این پروژه  می خواهد، اتمام آن چند سال طول خواهد کشید.

عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی  آستارا از زمستان  سال ۱۳۸۷ آغاز شده و در زمینی به مساحت ۲۰ هزار  و  ۶۵۰ متر مربع، در ۱۲ هزار و  ۵۰۰ مربع زیر بنا و پنج طبقه در حال ساخت است. این بیمارستان  دارای چهار  بخش تخصصی داخلی، زنان و زایمان، جراحی و کودکان و نوزادان است.