افزایش 10 برابری توان سپاه پاسداران

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در آیین افتتاح نخستین دوره آموزشی دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه ای زیباکنار رشت دستاوردهای سپاه در حوزه تقویت توان دفاعی، قدرت بازدارندگی و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین و اعلام کرد: سپاه پاسداران ایران اسلامی امروز با اتکا به سلاح ایمان و حفظ روحیه رشادت و شهادت طلبی و تجهیز به تسلیحات نوین نظامی و تاکتیکی، قدرت اثرگذار و برتر خاورمیانه به شمار می آید.

 

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری رمز موفقیت پاسداران در ایفای وظایف محوله به ویژه ماموریت های نظامی و دفاعی را ناشی از روحیه ایمان و تربیت آنان بر مبنای ارزش های اصیل اسلامی دانست و افزود: نیروی ایمان و اعتقاد در کنار تجهیزات و ادوات نظامی ضریب موفقیت در ایفای وظایف محوله و مقابله با دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را به نحو چشم گیری آسان می کند.

 

وی در ادامه ماموریت راهبردی مهم سپاه پاسدران را حفاظت از آرمان های انقلاب و تضمین امنیت ایران اسلامی برشمرد و گفت: امروز دفاع از مستضعفان و ملت های مظلوم مسلمان منقطه در راستای دکترین انقلاب اسلامی ماموریتی است که پاسداران ولایت مدار به نحو شایسته ای در حال ایفای آن هستند به طوریکه همه ترفند ها و توطئه های دنیای استکبار و صهیونیست ها در خاورمیانه با شکست مواجه کرده اند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه جایگاه نیروی دریایی در دکترین دفاعی این نهاد انقلابی تشریح کرد و افزود: نیروی دریایی سپاه یکی از عملیاتی ترین نیروهای نظامی ایران  در حفظ و ارتقاء امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از روند تجمیع دانشکده های تربیت نیرو در دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه ای زیباکنار ارائه داد و گفت: از این پس تمامی پاسداران نیروی دریایی در حوزه موشکی، هوا – دریا، جهادی، آموزش های تکاوری و گروه آموزش های پایه، دوره های تحصیل نظامی و آموزش تخصصی خود را در این دانشگاه می گذرانند.

 

سردار علی فدوی افزود: انسجام و تمرکز دانشکده های چهارگانه نیروی دریایی سپاه در ارتقاء آموزش و بهره وری از استعداد های این نیرو نقش موثری دارد.