مقابله باجنگ نرم اولویت اول آموزش

سردار محمدعلی جعفری در مراسم افتتاحیه نخستین دوره تحصیلی دانشجویان دانشگاه دریایی امام خامنه ای نیروی دریایی سپاه پاسداران که صبح چهارشنبه در زیباکنار برگزار شد تأسیس نیروی دریایی سپاه را مربوط به دوران دفاع مقدس عنوان و اظهار کرد: خوشبختانه نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس و بعداز آن در خیلج فارس و تنگه هرمز نمایش خوبی در نبردهای دریایی از خود نشان داده است.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس تاکنون، افزود: سپاه با بیش از ۳۸ سال سابقه خدمت امروز در حوزه های نظامی و دفاعی با توجه به تجربیات کسب شده یکی از قدرتمندترین نیروهای مسلح کشور محسوب می شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز کشور مدیون و مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و مدافعان حرم است، گفت: روحیه شهادت طلبی و معنویت بین نیروهای سپاه عامل اصلی رزم در میدان های نبرد حق علیه باطل است.

وی با اشاره به اینکه نبرد دریایی همیشه به عنوان یکی از نقاط تهدید و هدف دشمن است، خاطرنشان کرد: حساسیت تنگه هرمز و خیلج فارس سبب شده نیروی دریایی سپاه به یک نیروی عملیاتی تبدیل شود.

سردار جعفری به آمادگی کامل سپاه برای حضور در همه صحنه ها اشاره و تصریح کرد: سپاه در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مقابله با تهدیدات نرم دشمنان با تمام توان حضور داشته و خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز توان نظامی سپاه ۱۰ برابر دوران جنگ تحمیلی است، اظهار کرد: نخستین گام در مجموعه های تربیتی و آموزشی، توجه و تأکید به وظیفه خطیر  مقابله با جنگ نرم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حفظ انقلاب اسلامی اصلی ترین رسالت و اولویت این نهاد است، افزود: این تکلیف رسالت سپاه را بیش از سایر نهادها کرده و سپاه با تمام توان برای حفظ و حراست از آن تلاش می کند.

وی  تربیت را مقدم بر آموزش دانست و گفت: عامل اصلی موفقیت سپاه پاسداران برخورداری از معنویت، آمادگی دینی و بصیرتی بوده و این ویژگی در مراکز آموزشی تحت نظارت سپاه نیز مورد توجه قرار می گیرد.

سردار جعفری در ادامه به خنثی شدن بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمنان برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و تأکید کرد: یکی از مهم ترین اولویت های نظام اسلامی مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی است که این موضوع با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری استمرار یافته است.