برگزاری اجلاس سراسری صنعت، معدن و تجارت در گیلان

علی منتظری عصر امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با قدردانی از تشکیل این جلسه، اظهار کرد: مشکلات واحدها مورد تأیید است.

وی مشکلات تولید را دو موضوع تفکیک‌شده در بخش استانی و ملی دانست و افزود: در حوزه ملی نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم و مشکلات را منعکس می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های استان برای رفع موانع تولید، تصریح کرد: جایگاه برتر گیلان در فضای کسب و کار، خود را در صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه گیلان در سال جاری رتبه سوم یا چهارم سرمایه‌گذاری در کشور را کسب کرده است، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت ظرفیت بسیاری دارد.

منتظری یکی از حوزه‌های مورد استفاده تجار و بازرگانان را بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دانست و گفت: بازرسی این سازمان بسیار قوی بوده و هیچ نهادی حق ندارد افزایش قیمت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تجار و بازرگانان مشکلات بانکی را به سازمان اطلاع دهند، ادامه داد: بانک موظف است خدمات درست به مشتری ارائه دهد.

این مسؤول با بیان اینکه عدم همکاری بانک‌ها اعتبار واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است، یادآور شد: این موضوع بزرگ‌ترین مشکل است.

وی گیلان را در بخش اعطای تسهیلات دومین استان و در پرداخت مبلغ چهارمین استان کشور عنوان کرد و گفت: این امر به دلیل تعاملی که در استان وجود دارد فراهم شده است.

منتظری از برگزاری اجلاس سراسری صنعت، معدن و تجارت با حضور وزیر صنعت در گیلان خبر داد و متذکر شد: این اجلاس در آینده با حضور روسای تمام سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور و مسؤولان وزارتخانه در گیلان برگزار می‌شود.