دولت با عاملان اختلاس ۸۰۰۰ میلیاردی بدون تبعیض و قاطعانه برخورد کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی  اظهار داشت: بالاترین جلوه اعتدال و تدبیر برخورد با متخلفان در مبحث اختلاس و عدم تبعیض است.

مسئول قرارگاه خاتم‌الاوصیاء گیلان با بیان اینکه رسانه‌های حامی دولت باید اختلاس 8 هزار میلیاردی را مورد توجه ویژه قرار می‌دادند گفت: چنانچه دولتمردان به‌دنبال مبارزه با اهل فساد و اختلاس هستند نباید در مواجه با فسادهای مالی در زیرمجموعه‌های خود تبعیض قائل شوند.

مهدوی با اشاره به اینکه دولت راستگویان باید اجازه دهد تا با صداقت، پدیدآورندگان اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی معرفی شوند و به‌صورت شفاف پاسخگوی افکار عمومی باشند، افزود: انتظار ملت از دولت تدبیر و امید، تدبیر در ساماندهی کشور به نفع عموم مردم است.

مسئول قرارگاه خاتم‌الاوصیاء گیلان با اشاره به اینکه رئیس جمهور در مراسم تحلیف خود دولت تدبیر و امید را دولت پاکدستان و راستگویان اعلام کرد، تصریح کرد: دولت نباید در بهره‌وری از بودجه بیت‌المال با تبعیض عمل کند و بهترین کار تا پایان این دوره ریاست‌جمهوری برخورد قاطعانه رئیس‌جمهور با مدیران ارشد اختلاس‌گر و متخلف است.

مهدوی با بیان اینکه مردم باید به‌صورت واقعی، نه شعاری، دولت را به‌عنوان دولت راستگو و پاکدست احساس کنند افزود: مردمی که در فشار اقتصادی کمترین بهره وری را با کمترین درآمد دارند، رکود و تورم پنهانی را تحمل می‌کنند.

وی با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت در مورد یکی از افراد که با دست‌اندازی و دریافت حقوق نجومی و ظالمانه از بیت‌المال در رسانه ملی به‌عنوان ذخیره نظام معرفی کرد، گفت: رئیس‌جمهور به جای استعفای اجباری، تبلیغاتی و انتخاباتی 3 وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان باید موجبات عزل سخنگوی دولت را فراهم می‌کرد.

مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء گیلان با بیان اینکه بهتر آن است رئیس جمهور در سفرهای خود به استان‌ها به جای حضور در سالن جلسات ویدئو کنفرانسی و یا سخنرانی در ورزشگاه‌های عمومی از حاشیه‌نشینان و حاشیه شهرها بازدید کند، افزود: رئیس جمهور در بازدید از حاشیه نشینان و حاشیه شهرها در سفرهای خود می‌تواند آثار روحی و روانی و تبعیض‌ها را مشاهده کند.

مهدوی با تاکید بر اینکه تبعیض سبب فقر و زمینه‌ساز فساد و نابه‌هنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه می‌شود اظهار کرد: از دستگاه‌های متولی، نظارتی و امنیتی در سه قوه انتظار است تا نسبت به فسادهای مالی در بدنه اداری کشور به‌صورت قاطعانه، سریع و فراجناحی عمل کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: فسادهای مالی، دست‌اندازی‌های ناروا و ظالمانه در بخش‌های مالی و اعتباری، صدمه‌های جبران‌ناپذیر و فشارهای روحی و روانی به جامعه وارد می‌کند.

مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء گیلان گفت: تا زمانی که روحیه اشرافی‌گری، تجمل‌گرایی و تکبر سیاسی در بین مسئولان به‌ویژه برخی دولتمردان از بین نرود، روال افزایش ارقام اختلاس‌ها را بیش از گذشته مشاهده می‌کنیم.

مهدوی با بیان اینکه اشرافی‌گری و باندبازی‌های بخشی از دولتمردان، تولید فساد، اختلاس و درآمدهای نامشروع همانند دریافت فیش‌های حقوقی نجومی را به همراه دارد، افزود: دریافت فیش‌های حقوقی نجومی هیچ ارتباطی به تحریم و مذاکره با قدرت‌های جهانی ندارد.

وی با طرح این سئوال که در برخورد با اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی منتظر تعیین تکلیف از طرف 1+5 و یا انتظار فرجام در برجام را دارند؟ گفت: رکود موجود، به واسطه ضعف و فساد برخی مدیران بی‌تفاوت نسبت به درد مردم است.

مسئول قرارگاه خاتم‌الاوصیاء گیلان با تاکید بر اینکه برخی از دولتمردان قدرت کدخداها در دنیا را بسیار باور کرده‌اند و بهتر آنست که کمی هم به قدرت خدا و حکم خدا باور داشته باشند، تصریح کرد: اگر دولتمردان، حکم خدا و قدرت الهی را باور داشته باشند در مواجهه با دزدان بیت المال قوی‌تر عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر حقوق و حق الزحمه قشر فرهیخته و معلم به‌صورت عادلانه توزیع شود به‌طور قطع در نظام تربیت و پرورش دانش‌آموزان عملکرد بهتری را شاهد خواهیم بود، افزود: تبعیض در آموزش و پرورش به‌گونه‌ای است که درصد بالایی از اعتبارات موجود در صندوق ذخیره فرهنگیان به تعداد کمی از آشنایان و وابستگان روساء و مسئولان رسیده است.

مهدوی با اشاره به اینکه فقط درصد کمی از تسهیلات در صندوق ذخیره فرهنگیان جهت توزیع در جامعه گسترده معلمان و فرهنگیان رسید، تصریح کرد: فضای روحی و روانی کنونی تاثیری نامطلوب در فضای ذهنی و تربیتی فرهنگیان و حتی در حوزه کاری آنان دارد.

مسئول قرارگاه خاتم الاوصیاء گیلان تاکید کرد: تاثیر نامطلوب در فضای ذهنی و تربیتی فرهنگیان سبب تاثیر نامطلوب روی تربیت و آموزش دانش‌آموزان در جامعه می‌شود و آثار بد اجتماعی را به‌همراه دارد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت در برخورد با اختلاس 8 هزار میلیارد تومانی به سمت حرکت‌های نمایشی و انتخاباتی حرکت نکند و صادقانه، جدی و بدون تبعیض و قاطعانه با متخلفان برخورد کند.