قلیان‌سراها سبب ‌فروپاشی خانواده‌

سردار محمدرضا میرحیدری عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان با اشاره به سیاست‌های دولت در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری به منظور حفظ جوانان اظهار کرد: جوانان مهم‌ترین سرمایه انسانی و منابع انسانی کشور هستند و تمام دستگاه وظیفه دارند به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی بر توجه به سلامت جوانان تأکید کرد و افزود: به مسائل فرهنگی، اخلاقی و آمادگی جسمانی جوانان باید توجه داشته باشیم و در این راستان نبود بستر در حوزه ورزشی در گیلان مغفول واقع شده است.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه مراکز ورزشی موجود با قیمت بسیار به جوانان خدمات ارائه می‌کنند، تصریح کرد: تابستان امسال دو سالن نیروی انتظامی را در اختیار جوانان گذاشتیم و استقبال بسیاری از آن شده است.

میرحیدری به فراهم کردن بستر فضای ورزشی در استان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: بستر فعالیت‌های ورزشی توسط شهرداری‌ها در استان‌های مختلف فراهم شده و این امر در ارتقای بعد جسمانی جوانان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه هنوز حرکت منسجمی در مورد قلیان‌سراها در گیلان انجام نشده است، بیان کرد: در گذشته قلیان‌سراها جمع‌آوری شده بود اما اکنون این مکان‌ها توسعه پیدا کرده و حرکتی از طرف دولت برای ساماندهی آن مشاهده نکردیم.

فرمانده انتظامی گیلان از وجود مستنداتی در آسیب وارد کردن قلیان‌سراها به جوانان خبر داد و یادآور شد: قلیان‌سراها به خانم‌ها تسری پیدا کرده و بانوان خانواده خود را رها کرده و داخل قلیان‌سراها حضور پیدا می‌کنند.

میرحیدری با بیان اینکه قلیان‌سراها سبب از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها در گیلان شده است، خاطرنشان کرد: نیاز است کمیسیون ویژه‌ای موضوع مذکور را پیگیری کند.

وی به آمادگی نیروی انتظامی در ساماندهی قلیان‌سراها در گیلان اشاره کرد و اظهار کرد: دستگاه قضایی و پلیس مصمم به انجام ساماندهی قلیان‌سراها هستند تا آسیب کمتری به جوانان برسد ضمن اینکه امیدواریم دستگاه‌های دیگر به وظیفه خود عمل کنند.