نجات ۳ گردشگر از اعماق جنگل های دور افتاده آستارا

سرهنگ نوذر مرادی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پزشکی مبنی بر گم شدن سه گردشگر در جنگل های دور افتاده روستای سیج حیران، بلافاصله تلاش ها برای پیدا کردن گردشگران در دستور کار ماموران فرماندهی هنگ مرزی آستارا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مرزبانان هنگ مرزی آستارا با همکاری کارکنان هلال احمر و مرزنشینان، به صورت ویژه  عملیات جستجو برای پیدا کردن گردشگران را آغاز و با تلاش فراوان، موفق به کشف خودروی گمشدگان شدند، افزود: مرزبانان هنگ مرزی آستارا پس از ساعت‌ها جستجوی گسترده در وضعیت نامناسب جوی و در اعماق جنگل های منطقه سیج حیران، موفق شدند سه گردشگر گمشده را پیدا کرده و به آغوش خانواده هایشان باز گردانند.

سرهنگ مرادی با تاکید بر اینکه مرزبانان هنگ مرزی آستارا برای خدمت رسانی  به کلیه مسافران  و مرزنشینان آستارایی، حفظ امنیت و پیشگیری از جرایم، به صورت شبانه روزی تلاش کرده و در این راه از هیچ کوششی  فرو گذاری نمی کنند، گفت: مرزبانان و مرزنشینان مکمل هم در تامین پایدار هستند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه مرزبانان و مرزنشینان با همدلی برای تامین امنیت مرزها تلاش می کنند، اظهار کرد: مرزنشینان نقش مهمی در تامین امنیت مرزها دارند و امنیت کامل و آرامش مثال زدنی در  نوار مرزی آستارا حاصل تعامل مرزنشینان و مرزبانان است.

وی ادامه داد: مرز، مرزنشین و مرزبان سه مثلث اصلی حفظ امنیت بوده و در این میان مرزنشینان نقش ویژه ای را در پایداری و حفاظت از مرزهای ملی ایفا می کنند.

آستارا در شمال غربی استان گیلان در مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد و خط مرز آن توسط یک رودخانه محلی موسوم به آستارا چای تعین می شود