انفجار یک منزل مسکونی در رشت

معاون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت  اعلام کرد: ساعتی قبل در پی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی مبنی بر شنیدن صدای انفجار، بیدرنگ ستادفرماندهی یک دستگاه خودرو ی اطفایی و نجات از ایستگاه 12 به محل حادثه واقع در بلوار خرمشهر، روبروی پمپ بنزین گیل یار اعزام شد.

 

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت با اعلام نشت گاز و انفجار در یک باب منزل مسکونی افزود: به محض رسیدن به محل حادثه با یک باب منزل مسکونی ویلایی که بواسطه شدت انفجار موجبات شکستگی شیشه ها و درب های ورودی فراهم شده بود مواجه شدیم.

 

وی در ادامه افزود: آتش نشانان سریعا پس از ایمن سازی محل حادثه و قطع سیستم برق و گاز بهمراه تجهیزات نجات نسبت به ایمن سازی محل حادثه اقدام نمودند.

 

این مسوول آتش نشانی ادامه داد: علت حادثه استفاده نامناسب از ادوات و اتصالات گاز شهری (شیلنگ گاز) و نبود بست مناسب بوده که بر اثر انتشار گاز موجبات انفجار و تخریب را فراهم نمود.  

شهرام مومنی با بیان اینکه در لحظه انفجار شش تن از اعضای خانواده در منزل حضور داشتند افزود: بواسطه حمل اجاق گاز روشن به بیرون ازمحوطه یک مرد 24 ساله از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شد که سریعا به بیمارستان سوختگی انتقال یافت.

 

در پایان این مسوول آتش نشانی به عدم رعایت طول شیلنگ گاز شهری در این حادثه اشاره داشت و افزود: حداکثر طول شیلنگ گاز شهری یک متر و ۲۰ سانت بوده که با توجه به تصاویر منتشره عدم رعایت این اصول به وضوح دیده می شود.

 

گفتنی است: این حادثه با توجه به خسارات مالی بدون تلفات جانی به خیر گذشت.