عده‌ای هنوز در مقابل فتنه ۸۸ سکوت می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری عصر امروز در مسجد شهدای املش اظهار داشت: خدا را شاکریم از این که در نبرد بین دو جبهه و جریان حق و باطل در زیر بیرق و پرچم حق قرار گرفته‌ایم و همه ما که به‌دنبال سعادت دنیا و آخرت هستیم و خدا و آموزه‌های دین برایمان مهم است این بزرگترین نعمت برای ماست.

امام جمعه املش گفت: فردای قیامت از نعمت‌های الهی که خدا در اختیارمان قرار داده از ما سئوال می‌شود و بزرگترین نعمت الهی نعمت ولایت است البته نه هر ولایتی بلکه ولایتی که در امتداد ولایت الهی باشد و از این بابت باید خدا را شاکر باشیم.

صفری افزود: 9 دی یک روز تاریخی برای ملت بزرگ و بصیر ایران است و شرکت در مراسم نکوداشت این روز بزرگ که در واقع یوم الله است برای همه ما تجدید بیعت با ولی امر مسلمین و به نوعی تبری جستن از جریان فتنه و نفاق است.

وی گفت: سوره‌های قرآن به دو بخش مکی و مدنی تقسیم می‌شوند و سوره‌های مکی در مکه و سوره‌های مدنی هم در مدینه بر پیامبر عظیم الشأن اسلام نازل شده است و برای نخستین بار آیات سوره منافقون در مدینه بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد.

امام جمعه املش افزود: جریان حق و باطل در مکه رو در روی هم قرار داشتند و پیامبر اسلام(ص) قدرت آنچنانی در برابر کفار قریش مکه نداشت وقتی به مدینه هجرت کرد پایه‌های حکومت اسلامی را بنا نهاد و حکومت اسلامی شکل گرفت.

صفری گفت: دشمنان اسلام با تشکیل حکومت اسلامی در مدینه خویش را در برابر اسلام عاجز دیدند و جریان نفاق که همان پنهان کاری است شکل گرفت و نخستین آیات درباره نفاق بر پیامبر(ص) نازل شد و ویژگی‌های ظاهری و باطنی منافق را معرفی کرد.

وی افزود: منافقانی که برخلاف عقیده درونی خویش در ظاهر به نبوت پیامبر گرامی اسلام(ص) شهادت می‌دادند و در واقع قائل به رسالت و نبوت پبامبر اسلام(ص) نبودند در قرآن از آنان به‌عنوان کسانی که دچار کذب خبری‌اند یاد و معرفی می‌کند.

امام جمعه املش گفت: این گروه از منافقان با هدف اینکه چند صباحی بیشتر در کنار پیامبر(ص) بمانند و به مطامع دنیوی خویش برسند با تأکید به نبوت پیامبر(ص) گواهی و شهادت می‌دادند و قرآن هم با تأکید نشانه‌های جریان نفاق و منافق را مطرح می‌کند.

صفری با استناد به آیات قرآن اعلام کرد: منافقان از نمادهای اسلامی استفاده ابزاری می‌کنند و منافقان صدر اسلام برای اینکه خویش را زیر پوشش اسلام قرار دهند قسم هم می‌خوردند و مرتکب قسم نامشروع می‌شدند.

وی افزود: منافقان یا اینکه در ابتدا قائل به دین نبوده و برای حفظ خویش و فریب و اغفال دیگران برای مدتی ظاهرنمایی می‌کنند و یا این که در مسیر راه از جریان حق جدا شده وارد جریان نفاق می‌شوند و در ادامه، خدا هم بر قلب آنان مهر باطل می‌زند.

صفری گفت: در فضای غبار آلود فتنه کار تشخیص حق از باطل برای بسیاری که بصیرت کافی ندارند سخت و دشوار می‌شود و خواسته یا ناخواسته وارد جریان باطل می‌شوند و این در زمان پس از رحلت پیامبر(ص) و زمان امام علی(ع) و پس از آن تاکنون بسیار اتفاق افتاده است.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های منافق داشتن ظاهری زیبا و زبانی گویا است به حدی که به آسانی در ایمان افراد بی‌بصیرت تزلزل ایجاد می‌کنند و آنان را گمراه و از مسیر اصلی و واقعی به راحتی منحرف می‌کنند.

امام جمعه املش اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران هم رویش داشته و هم ریزش و رویش‌ها بسیار بوده ولی ریزش‌ها اساسی بوده‌اند و در هر موضوع و صحنه‌ای که پیش می‌آید عده‌ای غربال و الک می‌شوند.

وی گفت: حادثه‌ای که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 رخ داد ملت بزرگ ایران را که در شرایط جنگ صفین قرار گرفته بود، عده‌ای باعث شدند که جبهه اسلام شکست بخورد و با تأمل در حوادث ناگوار فتنه سال 88 به‌خوبی متوجه حضور و نقش سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل و سایر دشمنان به خوبی مشخص و آشکار است.

صفری افزود: مقام معظم رهبری از حادثه ناگوار بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به‌عنوان فتنه نام برده‌اند اما عده‌ای هنوز هم نمی‌خواهند بگویند که فتنه بوده و عده‌ای دیگر هم سکوت کرده‌اند.

امام جمعه املش درباره کسانی که در برابر فتنه سال 88 هنوز سکوت اختیار کرده‌اند گفت: این افراد کسانی‌اند که رگه هایی از جریان نفاق در آنان نفوذ کرده و نمی‌خواهند مهر فتنه‌گری بر پیشانی آنان بخورد و از گفتن واقعیت و موضع‌گیری فرار می‌کنند.

وی از کسانی که خوی اشرافی‌گری و زیاده خواهی دارند به طلحه زمان امام علی(ع) تشبیه کرد و افزود: ما اعتقاد و یقین کامل داریم که مقام معظم رهبری خلف شایسته امام راحل(ره) و ولی امر مسلمین از ویژگی‌هایی برخوردار است که فضایل وی را دشمنان و مخالفان هم نتوانسته‌اند کتمان کنند.