آیت الله هاشمی، اقتدار نظام اسلامی ایران را به رخ شرق و غرب می کشید

آیت الله محمدرضا عباسی فرد عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در رشت، با اشاره به ارتحال آن فقید سعید اظهار کرد: اسلام، مبلغی عینی و عملی را از دست داد و استوانه نظام با ارتحال آیت الله هاشمی از دست رفت.

وی ادامه داد: روزهای سخت آتش و خون در دوران پرافتخار دفاع مقدس را به یاد بیاورید و وقتی طوفان ها با خطبه های نمازجمعه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی فروکش می کرد.

وی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را صاحب ایدئولوژی عنوان و اضافه کرد: با ارتحال آن فقید سعید، اسلام مبلغی بزرگ و ملت ایران، پدری دلسوز ، مهربان و دانا را از دست دادند.

آیت الله عباسی فرد با ابلاغ سلام و قدردانی بیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم شریف گیلان خاطرنشان کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، از اولین افرادی بود که در صف مبارزات علیه رژیم پهلوی، در کنار امام راحل بود.

وی ادامه داد: از مرحوم هاشمی حرف زدن، دانش و استادی و سخنوری نمی خواهد و هرکس می تواند از هاشمی با فهم خودش سخن بگوید.

وی با یادآوری اینکه ارتحال مرحوم آیت الله هاشمی در دنیا خبرساز شد، گفت: آن مرحوم را با نهضت اسلامی، انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی می شناسند.

وی یکی دیگر از اقدامات شایسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و اهتمام او به علم اندوزی و فراگیری دانش توسط آحاد جامعه ایران بیان کرد.

آیت الله عباسی فرد اضافه کرد: گیلان سرزمین سردار جنگل است و در این سرزمین، به مردان بزرگ اهمیت می دهند و برگزاری جلسه ای برای گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی نیز به همین معناست.

در مراسمی که به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مجتمع فرهنگی - هنری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد، استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، جمعی از فعالان سیاسی، فرهنگی و رسانه ای استان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه هفته گذشته در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.