احتمال وقوع حریق در جنگل‌های استان گیلان بسیار زیاد
است

داود زارع  با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی و وزش باد گرم در استان سازمان هواشناسی احتمال وقوع حریق را در جنگل‌ها و مراتع استان هشدار داده است اظهار داشت: شهروندان گیلانی با توجه به وزش باد گرم باید توجه بیشتری به جلوگیری از احتمال حریق در مراتع جنگلی داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تاکید بر اینکه برخی از روستاهای پایین 20 خانوار در دل جنگل وجود دارند و این روستاییان و حاشیه نشینان جنگل‌ها باید احتیاط ویژه‌ای در این ایام داشته باشند تصریح کرد: با رعایت احتیاط و مشارکت مردمی در زمینه جلوگیری از حریق در مراتع استان به درستی می‌توانیم در مقابله این مساله ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع حریق در شرایط جوی موجود در مراتع جنگلی استان گیلان وجود دارد افزود: به دلیل وزش بادگرم و ادامه این شرایط جوی تا روز آینده احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع جنگلی استان گیلان وجود دارد که جلوگیری از این حوادث نیازمند رعایت بیشتر شهروندان است.

زارع با بیان اینکه در زمان وقوع حریق در مراتع وجنگل‌ها به هر اندازه یگان‌های حفاظتی به موقع در محل حاضر شوند بازهم منابع ملی  و طبیعی خسارت جبران ناپذیری را متحمل می‌شود تاکید کرد: ارزش زیست محیطی منابع جنگلی زیاد است و نمی توان خسارات وارده به این نعمت خدادادی را جبران کرد.

وی شماره تماس 150 4 را پل ارتباطی مردم با یگان‌های حفاظت منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: شهروندان گیلانی میتوانند کوچکترین حوادث در حوزه منابع طبیعی را از طریق شماره تماس مذکور به یگان‌های حفاظتی منابع طبیعی استان گزارش دهند.

مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان با بیان اینکه منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در تمامی 16 شهرستان استان یگان‌های حفاظتی مستقر دارد اعلام کرد: یک پایگاه اصلی اطفای حریق منابع طبیعی در مرکز استان و سه پایگاه موقت در سطح استان در حال فعالیت هستند.

زارع با تاکید بر اینکه اکیپ‌های گشت مراقبت‌های منابع طبیعی به طور شبانه روزی به در حال گشت زنی در مراتع جنگلی استان گیلان هستند بیان کرد: مشارکت‌های مردمی در حفظ و حراست از منابع ملی و جنگلی بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت است.