آماده مقابله با برف بودیم

عیسی کاظمی اظهار داشت: قبل از بارش برف ستاد بحران در فرمانداری سیاهکل برگزار شد و با هماهنگی با اعضای شورای اسلامی شهر سیاهکل وسایل اولیه مقابله با بحران از جمله نمک و شن برای جلوگیری از یخ زدگی را در انبار مرکزی شهرداری ذخیره کردیم و تعدادی بخاری نفتی به همراه سوخت مورد نیاز نیز جهت استفاده در شرایطی که گاز قطع شود تهیه شد.

شهردار سیاهکل تصریح کرد: قبل از فصل زمستان آمار ماشین‌های سنگین در سطح شهر سیاهکل گرفته می‌شود تا در صورت نیاز بتوانیم از آنها برای برف‌روبی کمک بگیریم.

وی گفت: پس از آغاز بارش برف شهرداری سیاهکل یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر اجاره کرد و به همراه لودر شهرداری شروع به بازگشایی خیابان‌ها کرد فرمانده سپاه سیاهکل نیز با هماهنگی فرماندار شهرستان و سردار مصطفی‌پور فرمانده تیپ میرزاکوچک خان سپاه یک دستگاه لودر برای کمک به ستاد بحران سیاهکل به شهرستان آورد.

کاظمی گفت: در ابتدای بارش برف با راهنمایی و رانندگی سیاهکل هماهنگ کردیم تا ماشین‌های سنگین را از مرکز شهر عبور بدهند تا برف بر روی خیابان ننشیند.

شهردار سیاهکل افزود: با وجود اینکه این ماشین‌های سنگین در حال بازگشایی خیابان‌های شهر سیاهکل بودند با درخواست بخشدار مرکزی و موافقت فرماندار مبادرت به بازگشایی راه‌های ارتباطی روستاهای نزدیک شهر کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا لودر شهرداری چند ساعت به‌دلیل پنچری متوقف شد گفت: در حین انجام کار گریدر اجاره‌ای دچار مشکل شد و سپس لودر شهرداری نیز به‌دلیل فرو رفتگی میله آهنی به داخل لاستیک سه ساعت متوقف شد و پس از آن مجدداً شروع به برف‌روبی کرد.

کاظمی در پاسخ به خبرنگار تسنیم در سیاهکل مبنی بر اینکه چه زمانی ستاد بحران در شهرداری سیاهکل تشکیل شد ابراز کرد: قبل از آغاز بارش برف و پس از تشکیل ستاد بحران در فرمانداری سیاهکل، ستاد مدیریت بحران با هماهنگی اعضای شوای شهر سیاهکل در شهرداری نیز تشکیل شد و یک جلسه نیز در ستاد بحران استان حضور داشتیم و موارد را در آنجا بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری سیاهکل سه شبانه روز در حال برف‌روبی و خدمت‌رسانی به مردم فهیم سیاهکل هستند تصریح کرد: اولویت اول خیابان‌های اصلی شهر، کمربندی، مسیرهای منتهی به لاهیجان و دیلمان بود.

این مسئول شهری با بیان اینکه حدود 90 درصد از خیابان‌های شهر سیاهکل بازگشایی شده است گفت: این قول را می‌دهم که مابقی کوچه‌ها تا غروب امروز یکشنبه 17 بهمن بازگشایی شود.

کاظمی با بیان اینکه بیشتر کوچه‌هایی که بازگشایی نشده به‌دلیل عرض کم آنها بوده خاطرنشان کرد: از مردم شهر سیاهکل می‌خواهم تا با وسایل دستی در کوچه‌هایی که لودر و گریدر در آنها عبور نمی‌کنند کمک حال شهرداری باشند.

وی ضمن تشکر از شهروندان سیاهکلی که کمک حال شهرداری بودند و سعه صدر داشته و تحمل کردند تا شهرداری به آنها خدمات ارائه دهد گفت: تعدادی از شهروندان با تراکتورهای خود کمک حال ما شدند به‌صورت خودجوش برای رساندن بیماران بدحال به بیمارستان و بازگشایی جاده‌ها اقدام کردند که از آنها نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم.

شهردار سیاهکل افزود: از فرماندار سیاهکل بابت حمایت‌های وی از شهرداری و از فرمانده سپاه سیاهکل به‌دلیل انجام هماهنگی برای آوردن لودر و در اختیار قرار دادن ماشین‌های کمکدار برای کمک کردن به ستاد بحران سیاهکل کمال تشکر را دارم.