کلاهبردار ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی در یزد دستگیر شد

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ایرج کاکاوند اظهرا داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه خانمی به نام "ز.م"40 ساله با دادن وعده‌های واهی و کسب اعتماد، اقدام به کلاهبرداری به مبلغ هفت میلیارد و 400 میلیون ریال از وی کرده است بررسی موضوع به ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی سپرده شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات لازم در خصوص موضوع موردنظر و جمع‌آوری مدارک و مستندات به این نتیجه رسیدند که متهمه با دادن وعده‌های واهی در خصوص پرداخت سود با درصدهای بالا موفق به اخذ این مبلغ از شاکی شده است.

کاکاوند گفت: ماموران پلیس، متهمه را دستگیر و به مرکز پلیس منتقل کردند که در بازجویی‌های انجام شده وی ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شد اما در نهایت با مواجهه شدن با دلایل و مستندات ، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و سرانجام به جرم خود و کلاهبرداری هفت میلیارد و 400 میلیون ریالی از شاکی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس نشانگر این است که متهمه با توجه به موقعیت شغلی که داشته از بین افرادی که برای انجام  امور اداری به وی مراجعه می‌کردند سوژه‌های خود را انتخاب و مبالغی را تحت عنوان سرمایه‌گذاری و پرداخت سود از آنها اخذ و رسید جعلی به آنها ارائه کرده است.

وی ادامه داد: از شیوه¬های پرداخت سود این کلاهبردار به طعمه¬های خود این بوده که از وجوه دریافتی مالباختگان به آنها سود ماهیانه پرداخت می‌کرده و بدین ترتیب سعی در جلب اعتماد افراد بیشتری برای رسیدن به نیات شوم خود داشته است.

کاکاوند با بیان اینکه تاکنون چندین نفر از مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه و طرح شکایت کرده‌اند، گفت: با دستور قاضی پرونده، مراحل رسیدگی به پرونده این کلاهبردار خانم در دست اقدام است.

فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه تصریح کرد: شهروندان در زمان سرمایه‌گذاری مراقب افراد سودجو و کلاهبردار بوده و به این مهم توجه داشته باشند.

وی افزود: همواره این احتمال وجود دارد افرادی که اقدام به پرداخت سود کلان می¬کنند قصد اعتمادسازی داشته تا در فرصت مناسب نسبت به انجام اعمال مجرمانه و کلاهبرداری اقدام کنند.