هیچ سیاست حمایتی از تولید وجود ندارد

«سعید کریمی» جوانان موفق تفتی متولد 1366، فوق لیسانس حسابداری  و متاهل بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه موفق نشد شغل مرتبط با رشته خود پیدا کند اما این امر سبب ناامیدی وی نشد و برخلاف بسیاری از جوانان امروزی که فقط از نداشتن شغل می نالند تصمیم گرفت وارد عرصه تولید شود.

 

این جوان فعال عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: بعد از تحصیل و پیدا نکردن شغل مرتبط با رشته حسابداری خود را در کوچه بن بست گرفتار ندیده و ناامید نشدم و همان جا بن بست را دور زدم و در کنار پدرم در گلخانه شروع به فعالیت کرده  و امروز به تنهایی به امر تولید خیار سبز گلخانه ای مشغولم.

کریمی اظهارکرد: در سال 84، با ده میلیون سرمایه خود و 20 میلیون تومان وام از بانک کشاورزی گلخانه ای به مساحت 2500 متر احداث کردیم که 2 هزار متر آن زیر کشت است.

 

وی بابیان اینکه ورود به عرصه تولید کار مشکلی است و انسان مقاوم و صبوری می خواهد افزود: در امر تولید هزینه ها خیلی بالاست، جوانان اول از بازار فروش مطمئن شوند و بعد با سرمایه اولیه وارد عرصه تولید شوند.

 

سعید کریمی اذعان کرد: در گذشته تولید خیلی بیشتر سود و صرفه داشت اما در چند سال گذشته به دلیل خراب بودن بازار فروش چند کارگر خود را اخراج کردم تا چیزی دست خودم را بگیرد زیرا این کار تنها راه امرار معاش من است.

 

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: در حال حاضرهیچ سیاست حمایتی از تولید وجود ندارد، تا 4 سال پیش کود یارانه ای به کشاورزان تعلق می گرفت اما اکنون کود هم آزاد شده است.

 

وی مشکلات موجود در کار خود را اینگونه عنوان کرد: سود فروش محصول ما فقط در جیب دلال ها می رود تا محصول از مرز خارج شود، سم و کود خیلی گران است، قیمت گاز هر ساله درصد زیادی افزایش می یابد اما قیمت خیار سبز افزایش ندارد.

 

کریمی در کنار مشکلات عامل موفقیت و اینکه تا کنون گلخانه سرپا نگه داشته است، صبر و تلاش دانست و افزود: با کمک گرفتن از مشاوره مهندسین کشاورزی و همچنین آبیاری قطره ای خیلی از هزینه ها را کاهش و بهره وری را بالا برده ایم.

 

می طلبد مسئولین در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با رفع کردن مشکلات تولید، عرصه فعالیت را برای فعالان اقتصادی و آحاد جامعه باز کنند تا شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.