کارخانه ای که روحانی افتتاح کرده بود سه ماه هم دوام نیاورد!

به نقل از عصر فرهنگ، استاندار یزد در 23 خرداد ماه سال جاری، در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: ۷۰ درصد واحدهای صنعتی استان قبل از سال ۹۰ تعطیل شدند!

این آمار اعجاب انگیز آن هم در زمانی که هر روز خبر تعطیلی یک کارخانه و تجمع کارگران بیکار شده آن مقابل استانداری یزد به گوش می رسد ظاهراً در واکنش به اعتراضات رسانه ها و کاربران فضای مجازی اعلام شد. گویا مجموعه استانداری یزد به جهت اعتراضات وسیع مردمی و وضعیت وخیم صنعت یزد و در عین حال خالی بودن دستشان از هر گونه اقدام عملی و یا کارنامه قابل قبول هیچ راهی به جز توجیه مشکلات به بار آمده در استان و سیاسی جلوه دادن اعتراضات ندارند.

در ادامه همین رویه چند روز بعد از این اظهار نظرهای جالب، یکی از معاونین استاندار نیز برای کمک وی به میدان آمد و در پیامی که در شبکه های مجازی و سایت های نزدیک به دولتی ها منتشر شد، ادعا کرد: « این روزها بعضی نمیتوانند خوشحالی خود را از بسته شدن کارخانه ها و بالا رفتن نرخ بیکاری پنهان کنند .بعضی دنبال مقصرند و بعضی دنبال توجیه ،یکی میگوید برجام ودیگری از وعده نافرجام ،یکی هورا میکشد وآن یکی هوار ،یکی شعار میدهد ویکی از شعور میگوید»

اما جناب معاون به این مساله اشاره نکرده اند که چه کسی از فقر، بیکاری و مشکلات معیشتی خود می تواند خرسند باشد و هورا بکشد. یا اینکه چه کسی وعده و وعید داده است.

پیدا کردن مقصر هم چندان کار دشورای نیست. کافی است مدیران ارشد کمی سفر رفتن و سلفی گرفتن را رها کنند و واقعاً به دنبال مقصر باشند.

به هر ترتیب مدیران از این توجیهات و انداختن تقصیرها به گردن دولت قبل و سیاست بازان خرسند بودند تا اینکه رسوایی جدیدی برای دولت تدبیر در یزد به بار آمد.

کارخانه ای که روحانی در سفر به یزد با «علی برکت الله» افتتاح کرده بود هم سه ماه بیشتر دوام نیاورد و به گزارش ایلنا با تعطیلی آن تمام 300 کارگر نگون بختش که با هزار امید به سر کار آمده بودند، بیکار شدند.

 

ولی نه استاندار، نه معاونش نه مدیرانی که در مراسم افتتاح عکس یادگاری گرفته بودند و یک ماه در میدان امام حسین(ع) آن را به همه نشان داده بودند، هیچ یک کوچکترین موضع گیری در این خصوص نکردند.

میر محمدی حاضر نشد بگوید ارتباط تعطیلی کارخانه ای که به دست روحانی و در دوران پسابرجام (یعنی برداشته شدن تحریم ها، تعامل جهان با ایران، چرخیدن چرخ زندگی مردم و در یک کلام دوران گل و بلبل) افتتاح شده بود با احمدی نژاد چیست. کسی هم نگفت تدبیر دولت چگونه است که سه ماه هم نمی تواند یک کارخانه را سرپا نگه دارد. آیا براستی در تمامی زمینه ها اینگونه با تدبیر برخورد می شود؟

قبول 70 درصد تعطیلی ها تقصیر احمدی نژاد بود! نه اصلاً همه تعطیلی کارخانجات در این سه ساله دولت تدبیر هم تقصیر احمدی نژاد است! فقط همین یک مورد را توضیح دهید. چرا تدبیر دولت سه ماه آنهم در دوران هر روز یک گشایش و زمانی که همه از فضای رمضان در پسابرجام بهره می بردند(؟!) نتواست کارخانه ای که به دست رئیس جمهور افتتاح شده را سر پا نگه دارد؟