بحران جدی آب در 200 روستای تفت

به نقل از صبح تفت، رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان تفت با اشاره به کاهش نزولات جوی و افت آبهای زیرزمینی در اکثر روستاهای شهرستان تفت، گفت: هم اکنون بیشتر از 200 روستای شهرستان تفت با بحران کم آبی و بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.

«مظفری» افزود: کوهستانی بودن اکثر مناطق روستاهای شهرستان، ناکافی بودن نزولات جوی و عدم تشکیل آب های روان ، چاه ها و قنات های تفت را به شدت تحت تاثیر خشکسالی قرار داده است.

وی با بیان اینکه منابع آبی مورد استفاده در روستاهای تفت شامل 121حلقه چاه، 30 رشته قنات و 2 باب چشمه است، اذعان داشت: با آغاز فصل گرما و افزایش تقاضای آب، تعداد 12 حلقه چاه خشک و آبدهی تعداد 34 حلقه دچار افت شدید شده است.

این مقام مسئول از تامین آب مورد نیاز شرب و بهداشت 200 روستای تفت با تانکرهای آبرسانی خبر داد و گفت: انجام آبرسانی سیار با استفاده از 7 دستگاه تانکر به صورت روزانه انجام می شود و با استفاده از بیش از 250 عدد تانکر ثابت نیاز آب شرب روستاها در سطح شهرستان تامین می شود.

وی با بیان اینکه وظیفه شرکت آب و فاضلاب روستایی تامین آب آشامیدنی و بهداشت مردم است و در قبال آبیاری باغ و باغچه هیچ وظیفه ای ندارد، از کمبود اعتبار برای تامین آب شرب روستاهای تفت خبر داد و تاکید کرد: مبلغ 5هزار و 500 میلیون ریال جهت آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان تفت مصوب شده که تاکنون مبلغ 2هزار و 610 میلیون ریال آن تخصیص داده شده است.