توافق با «FATF» زمینه ساز نفوذ آمریکائی ها در ایران

اخیراً خبری مبنی بر توافق سازمان FATF با بانک مرکزی ایران منتشر شد که این خبر از سوی کارشناسان با واکنش‌های مختلفی مواجه گردید و اغلب این کارشناسان امضای چنین تفاهم‌نامه‌ای را برای کشور زیان‌بار می‌دانند.

از این رو خبرنگار یزدرسا؛ به میان مردم رفته  تا نظر مردم یزد را نیز در این زمینه جویا شود؛

تراکنش مالی هر فرد یک مسئله کاملا خصوصی است

جوکار؛کارگریکی از کارخانجات یزد با اشاره به این مطلب که تراکنش مالی هر فرد یک مسئله کاملا خصوصی است گفت: آن گونه که در سطح جامعه مطرح می شود این قراداد امنیت حساب های بانکی مردم را به خطر انداخته و بنده به هیچ عنوان موافق چنین قراردادی نیستم.

وی افزود: چندی قبل با سوءاستفاده از اطلاعات مردم توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه با اینکه این اپراتور داخل ایران بود نگرانی عجیبی در جامعه به وجود آمد چه برسد به سرکشی آمریکا ئی ها به حساب های مردم که گواه طراحی نقشه جدید علیه ملت ایران است.

ملت ایران اجازه سرکشی یک کشوربیگانه به حساب های خود را نمی دهد

اکبرجعفری آمریکا را ناقض حقوق ملت ها دانست و ابراز داشت: هیچ فرد یا دولتی در هیچ کجای جهان اجازه سرکشی به دارائی ها و حساب های بانکی مردم ندارد و نه تنها ملت ایران که هیچ ملتی اجازه دخالت و سرکشی یک کشور بیگانه به حساب های خود را نمی دهد.

وی تاکید کرد: تاریخ نشان داده هیچ گاه خیرخواه ملت ها و به ویژه ملت ایران نبوده و تنها زورگویی و قلدری را در دستور کار خود قرار داده است .

آمریکا همیشه در حق ملت ایران ستم کرده است

محمد زارع یکی از شهروندان کهنسال یزدی گفت: آمریکا همیشه در حق ما ستم کرده و ما اجازه دخالت در امور کشورمان وسرکشی به حساب های بانکی را به او نخواهیم داد.

استقلال اقتصادی،حق مسلم ملت ایران است

خانم میرجلیلی یکی از بانوان خانه داریزدی حفظ استقلال کشور در همه زمینه ها به ویژه استقلال اقتصادی  را حق مسلم ملت ایران عنوان کرد و گفت: در این چند ساله اخیر آمریکائی ها با انواع فشارها،ملت ایران را آزار داده اند اما از آن جا این ملت الگویی مانند حضرت سیدالشهدا دارند هرگز تسلیم زورگویی ها و فشارهای آنان نخواهد شد.

این بانوی  یزدی اضافه کرد: این حق هر فرد است که مسائل مالی وی پوشیده باشد و حتی نزدیکترین افراد به او نیز از تراکنش مالی فرد آگاهی نداشته باشد بنابراین به هیچ وجه به آمریکا اجازه سرکشی به حساب هایمان را نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: ما هرگز اجازه انعقاد قراردادی که منجر به ذلتمان شود را نخواهیم پذیرفت و مطمئنیم دولت نیز به خواست ملت احترام خواهد گذاشت.

با این توافق هیچ امنیتی برای حسا ب های بانکی مردم وجود نخواهد داشت

داوود صالح آبادی بکی از مهندسان شاغل درعسلویه با اشاره به این مطلب که آمریکا و اتحادیه اروپا هرگز خیرخواه ملت ایران نبودند تصریح کرد: برجام نشان داد که آمریکائی ها تنها به دنبال بهانه جویی از ایران بوده و هر قدر هم با آن ها کنار بیاییم باز بهانه های جدیدی را مطرح خواهند کرد.

وی افزود: به نظر می رسد آن ها به دنبال برجام های بعدی هستند و مسئولان کشور باید دراین زمینه هوشیار باشند و به توصیه های رهبری توجه کامل داشته باشند.

صالح آبادی توافق FATF  را تلاش غربی ها برای دسترسی به حساب های بانکی مردم دانست و گفت: با این توافق هیچ امنیتی برای حسا ب های بانکی مردم وجود نخواهد داشت.

اجازه سرکشی به حساب های بانکی مان را به احدی نخواهیم داد 

اقبال حسن زهی یکی ازهم میهنان بلوچ که چند روزی میهمان یزدی هاست در واکنش به توافق با FATF گفت: ملت ایران هرگز تسلیم زورگوئی های آمریکا نخواهد شد و بنده به نمایندگی از همشهریانم فریاد می زنم اجازه سرکشی به حساب های بانکی مان را به احدی نخواهیم داد حتی اگر زورگوترین دولت جهان باشد.

عملکرد آمریکائی ها ظاهری زیبا اما باطنی شوم دارد

عباد شبانی دیگر هموطن بلوچ هم در تکمیل صحبت های همشهریش اظهار داشت: نیات آمریکا همگی پلید و شیطانی است بنابراین نباید به این دشمن شیطان صفت اجازه دخالت در کشور داده شود و در مواجه با برنامه هایش ساده اندیش بود چرا که عملکرد آمریکائی ها در ظاهرزیبا به نظر می رسد اما پشت پرده شومی را برای ملت ها و به ویژه مردم ایران رقم خواهد زد.

توافق FATF نقض استقلال و آزادی مردم ایران

وحید زارع شاه آبادی یکی دیگرازجوانان شهرمان این قرارداد را نقض استقلال و آزادی مردم دانست و ابراز داشت: آمریکائی ها که مدام دم از دموکراسی، آزادی و حقوق بشر می زنند چرا می خواهند با سرکشی به حساب های بانکی ملت ایران کوچکترین حق این مردم که همان خصوصی بودن مسائل مادی است را سلب کنند.

وی که به شغل آزاد مشغول است از دولتمردان خواست در خصوص این قرارداد و مشکلات آتی آن برای کشور تاملی بیشتری داشته و نسبت به آن تجدید نظر کنند.

توافق با FATF زمینه ساز نفوذ آمریکائی ها در ایران

محمد احسان طاهر القلب ازآرایشگران جوان دیارمان هم گفت:اگر قرار است این قرارداد به ضرر ملت و کشور باشد و زمینه نفوذ آمریکائی ها و متحدانش را در کشور فراهم کند هرگز اجازه عقد چنین قرارداد ننگینی را نخواهیم داد