آغاز ثبت نام از متقاضیان پیاده روی اربعین

علی اصغر شریفی مدیرحج و زیارت استان یزد گفت: زائران اربعین حسینی می توانند با مراجعه مستقیم به سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir  و یا به دفاتر کارگزاری درسطح استان یزد ثبت نام کنند.

 

 وی افزود: براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین کشور تنها افرادی می‌توانند ویزای اربعین دریافت و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند.

شریفی بابیان اینکه دراین ثبت نام پوشش بیمه ای برای تمام ثبت نام شدگان در سامانه سماح اجباری است افزود: روادید خروج از کشور برای حضور در آیین اربعین حسینی تنها برای افرادی صادر خواهد شد که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند و مدارکشان نیز تکمیل باشد.

وی ادامه داد: متقاضیان پس از ثبت نام مقدماتی در سامانه سماح کد رهگیری دریافت می‌کنند و تأییدیه ثبت نام و کد رهگیری به صورت پیامک برای سرگروه ارسال می‌شود و در صورت ناتمام ماندن ثبت نام و یا عدم تکمیل هر بخش و یا ایجاد هرگونه وقفه در جریان ثبت نام، پیامک تأییدیه ارسال نمی‌شود لذا متقاضی می‌بایست دوباره فرآیند ثبت نام را تکرار کند. 

 مدیرحج و زیارت استان یزد بیان کرد: در صورت فراموشی کد رهگیری ثبت نام، متقاضیان با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه در سامانه می‌توانند کد رهگیری خود را مجدداً دریافت کنند.

 

وی گفت: متقاضیان پیاده روی اربعین می بایست گذرنامه دارای اعتبار تا پایان سال 95 را در اختیار داشته باشند و در مدت باقیمانده نسبت به دریافت یا تمدید گذرنامه خود اقدام نمایند.