مطالبات گندم کاران پرداخت می شود

محمدباقر نوبخت امروز در یادواره شهدای هشتم شهریور و شهدای کارمند یزد با اشاره به اینکه سالی 4800 میلیارد تومان در نظام سلامت هزینه می‌شود، گفت: با وجود اینکه هزینه‌های بسیاری در زمینه سلامت مردم انجام می‌شود و دولت با مشکلات نقدی روبه‌رو‌ست، یارانه مردم 26 هر ماه به حساب آنها واریز می‌شود.

 

نوبخت خاطرنشان کرد: پیش از تحریم‌ها درآمد کشور 119 میلیارد دلار بود اما الان این درآمد به 23 میلیارد دلار رسیده که واقعا اداره کشور با این درآمد سخت است اما هنر خدمتگزاران مردم هم همین است که بتوانند با این 23 میلیارد دلار مشکلات را برطرف کنند.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم کل گندمی که دولت توانست از کشاورزان دریافت کند، 4.2 میلیون تن بود ولی امسال این میزان به بیش از 11 میلیون تن رسیده است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه به حمایت نمایندگان مجلس از دولت و طرح‌های دولت اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند و با حمایت نمایندگان مجلس ان‌شاالله در آینده‌ای بسیار نزدیک تمام مطالبات گندم‌کاران را به آنها پرداخت می‌کنیم.

 

وی گفت: دولت موظف شد برای فعال کردن 7500 واحد تولیدی که 450 واحد آن در استان یزد قرار دارد، از طریق 16 هزار میلیارد تومان به فعال کردن این واحدها بپردازند.

 

نوبخت با اشاره به هفته دولت گفت: در این 37 تا 38 سال که از انقلاب اسلامی گذشته اتفاقات زیادی افتاده و دشمنان علیه این انقلاب اقدامات زیادی انجام دادند ولی نظام با سرافرازی پابرجا ماند و بعد از این اقدامات یک تحریم ظالمانه را به بهانه نادرست علیه ما انجام دادند.

 

وی افزود:در خاطرات یکی از منافقان بیان شده بود که نمی توانند در انقلاب نفوذ کنند و به همین دلیل تصمیم به ساقط کردن نظام گرفتند.

 

 رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به همین دلیل آنها سعی کردند پایه های اصلی نظام و انقلاب را بزنند و افرادی همچون شهید مطهری(ره) که از پایه های اصلی انقلاب و نظام بودند را ترور کرده و به شهادت رساندند.