بهزیستی استان یزد کودک‌آزاری موسسه‌ای خیریه در یزد را تکذیب کرد

در تاریخ 18 مهر امسال مطلبی مبنی بر کودک آزاری در تعدادی از رسانه‌های استان یزد منتشر شد که مدعی شده بودند در یکی از موسسات خیریه یزد، اقدام به کودک‌آزاری شده بود.

بر این اساس اداره کل بهزیستی استان یزد با انتشار نامه‌ای رسمی خطاب به رسانه‌های استان یزد این موضوع را به صورت رسمی تکذیب کرده است.

متن و تصویر این نامه در ادامه به صورت کامل منتشر شده است:

با احترام؛ پیرو انتشار مطلبی مورخ 18/7/95 در برخی از رسانه‌های استان مبنی بر کودک آزاری موسسه خیریه‌ای در یزد با توجه به اینکه مطلب منتشر شده خلاف واقع می‌باشد، لذا به منظور تنویر افکار عمومی، خواهشمند است نسبت به انتشار این تکذیبیه در آن رسانه وزین اقدام نمایید. پیشاپیش از همکاری شما سپاسگذارم.

بهزیستی استان یزد ضمن تکذیب انتشار شایعه کودک آزاری در یکی از مراکز بهزیستی شهرستان یزد، توسط برخی از افراد منفعت طلب که به دنبال بهره برداری های خاص خود می باشند، و بنا به دلایلی که برای این سازمان مشخص است، به اطلاع می رساند 15 مرکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی در استان یزد توسط خیرین و نیکوکاران استان اداره می شوند که طبق ضوابط و مقررات مشخص تحت نظارت و بازرسی کارشناسان این سازمان قرار دارند.

شایسته است رسانه های استان نیز قبل از هر گونه اطلاع رسانی و بازنشر خبر، اعتبار منبع خبر را بررسی نموده و با در نظر گرفتن اصل صحت و درستی و جامعیت نسبت به انتشار خبر اقدام نمایند.

ضمنا بهزیستی استان یزد آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در خصوص اطلاع‌رسانی فعالیت‌های این سازمان به عموم رسانه‌های گروهی از طریق روابط‌عمومی اعلام می‌دارد.

R41376/P1330