آمار دیابتی‌های یزد از مرز 100 هزار نفر گذشت

سید محمدرضا آقایی ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا در یزد با اشاره به اینکه استان یزد از استان‌های درگیر بیماری دیابت است، اظهار داشت: برای مقابله با این بیماری و پیشگیری از بروز آن در افراد باید عزم ملی و همگانی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر آمار مبتلایان به دیابت در استان یزد از مرز 100 هزار نفر گذشته و عده زیادی نیز هنوز از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

آقایی عنوان کرد: علاوه بر این، تعداد زیادی از مردم این استان نیز به دلیل چاقی، اضافه وزن، کم تحرکی و نوع تغذیه در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد با اشاره به اینکه بیماری دیابت افراد را از نظر روحی و روانی نیز درگیر می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر جمعیت خانواده‌های افراد دیابتی را نیز مدنظر قرار دهیم، 600 هزار نفر در استان یزد درگیر این بیماری هستند و نوع پرهیز‌های غذایی، مراقبت‌های مورد نیاز و ... آثار روحی و روانی برای خانواده‌های نیز به دنبال دارد.

آقایی بیان کرد: خوشبختانه در استان یزد عزم جدی برای مقابله و پیشگیری از بیماری دیابت وجود دارد و همه دستگاه‌های مرتبط و به ویژه صنایع غذایی باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان یزد تاکید کرد: اگر میزان تحرک در مردم یزد افزایش پیدا کند و تغذیه آنها نیز اصلاح شود، می‌توان تا حد زیادی به کاهش آمار بیماران مبتلا به دیابت در استان یزد امیدوار بود.

آقایی تاکید کرد: یکی از موارد مهمی که در پیشگیری از ابتلا به دیابت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، انجام آزمایش‌های دوره‌ای و انجام تست قند خون همچنین ارائه برنامه‌های تغذیه‌ای درست به افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت است.

به گزارش فارس، همایش روز جهانی غذا امروز با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد برگزار شد.