نبود امکانات درکارگاه بلای جان دوکارگر

هادی هادی نسب مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری یزدگفت:از یک کارگاه در شهرستان تفت برای امداد رسانی با آتش نشانی و هلال احمر تماس گرفته شد.

 
هادی نسب افزود: یکی از کارگران این کارگاه تصفیه روغن سوخته هنگام انتقال لوله مخزن روغن به علت لغزندگی محل استقرار به داخل مخزن سقوط می کند و سه نفر دیگر برای کمک به فرد حادثه دیده، به داخل مخزن می روند اما به علت گاز گرفتگی امکان خروج برای آنها میسر نمی شود.

وی اضافه کرد: با کمک های نیروهای هلال احمر و آتش نشانی کارگران از داخل مخزن به بیرون انتقال یافتند اما دو نفر از آنان در این حادثه جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر برای درمان توسط اورژانس به شهرستان مهریز منتقل شدند.

هادی نسب بیان کرد: نجات کارگران با وجود حضور سریع نیروهای آتش نشانی و هلال احمر تفت در محل، به علت نداشتن تجهیزات امداد تخصصی، با دشواری همراه شد.

وی علت مرگ دو کارگر در مخزن روغن سوخته در گاریزات تفت را سهل انگاری و کوتاهی مجموعه کارگاه در ایمن سازی محل کار و تاخیر در اعلام نیاز به امداد دانست و گفت: اگر به موقع از سوی کارگاه برای نجات کارگران تماس گرفته می شد، نجات دو جانباخته این حادثه نیز امکان پذیر بود.

هادی نسب افزود: این کارگاه که در زمینه تصفیه روغن سوخته فعالیت می کند از امکانات ایمنی لازم برخوردار نبوده است.

مرکز شهرستان تفت در فاصله حدود 18 کیلومتری مرکز استان یزد قرار داد.