پلمپ 2 واحد مرغداری بر اساس قوانین تعزیرات حکومتی

دکتر محمد امین قدیمی مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم گفت: بر اساس قوانین تعزیرات حکومتی و به علت نداشتن مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی جهت جوجه‌ریزی، 2 واحد مرغداری در شهرستان خاتم پلمپ شد.

 

وی افزود: کارشناسان ادارات دامپزشکی به عنوان متولیان اصلی حفظ بهداشت و امنیت غذایی فراورده‌های خام دامی موظف هستند ضمن انجام بازدیدهای منظم از واحدهای تولید، فراوری و عرضه فراورده‌های خام دامی و بررسی شرایط بهداشتی آنها اقدام به شناسایی تخلفات و تذکر آن به صاحبان این مراکز کرده و رفع این موارد را پیگیری کنند.

 

وی گفت: علاوه بر آن بازرسین ادارات دامپزشکی مجاز هستند در صورت مشاهده عدم رفع نواقص و تکرار تخلفات بهداشتی در یک واحد مورد بازرسی با همکاری نیروی انتظامی اقدام به پلمپ آن واحد صنفی کنند.

 

دکتر قدیمی به اهمیت صدور مجوز حمل در حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های مشترک اشاره کرد و افزود: هدف اصلی از الزام به اخذ مجوز حمل به منظور هر گونه نقل و انتقال طیور، حصول اطمینان از رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی از قبیل واکسیناسیون منظم و اجرای اصول بهداشتی- قرنطینه‌ای در تمام مراحل جوجه‌ریزی، پرورش و حمل به کشتارگاه است تا از این طریق ضمن جلوگیری از انتشار آلودگی در جمعیت دامی از سرایت این بیماری ها به جامعه انسانی نیز جلوگیری به عمل آید.

 

وی به مشکلات موجود در پیش روی بازرسین بهداشتی شاغل در اکیپ‌های بازرسی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت ابعاد نظارتی و کنترل بهداشتی دامپزشکی، امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر اتحادیه‌ها، اصناف و پشتیبانی دستگاه قضایی و با تلاش مداوم و بهره‌گیری از گزارش‌های مردمی، بتوانیم تخلفات بهداشتی در زمینه تولید، فراوری و عرضه فراورد‌های خام دامی را به حداقل ممکن برسانیم.