طلاسازی که با تسهیلات اقتصاد مقاومتی قارچ هم پرورش می دهد

در حالی که امروز جوانان زیادی به دنبال شغل به این طرف و آن طرف می روند و به دنبال آزمون های استخدامی هستند این جوان یزدی با همت بلند خود دو شغل دارد.

زارع که اکنون 20 ساله است و متاهل، سه سال قبل در کنار تحصیل، در یک کارگاه طلا سازی مشغول کار شد، ابتدا شاگرد بود و حالا خود یک کارگاه طلا سازی دارد.

وی در گفتگو با خبرنگار گفت:  از سن هفده سالگی در کنار درس خواندن در یک کارگاه زرگری به عنوان شاگرد مشغول کار شدم، ابتدا خیلی سخت بود صبح ها تا ساعت 2 عصر در مدرسه و عصر ها از ساعت 3 تا اواخر شب و گاهی که کار زیاد بود تا نیمه شب مشغول کار بودم، دیپلم را که گرفتم دیگر درس نخواندم و بعد از دو سال شاگردی خودم کارگاه زده و در روی پای خود ایستادم.

این جوان سخت کوش یزدی عنوان کرد: ابتدا خیلی سخت بود و با وام و چک کارم را آغاز کردم اما خدا را شکر توانستم موفق شوم و روی پای خود بایستم.

زارع افرود: حدود دو سالی است که بازار طلا نیز مانند سایر اصناف به مشکل خورده است و خیلی‌ها کار طلاسازی را رها کرده اند اما من با وجود تمام مشکلات توانسته ام کارگاه را سر پا نگه دارم و در این وضعیت بازار کار دشواری است.

این جوان موفق یزدی که در عرصه اقتصاد مقاومتی غیر از کارگاه طلا سازی، پرورش قارچ هم دارد گفت: همان سن هفده سالگی به پرورش قارچ هم روی آوردم، ابتدا با سرمایه حدود 13 میلیون شروع کردم و یک سالن داشتم و اکنون با وسعت دادن به کار دو سالن 14 تنی با همه تجهیزات دارم و برای ارتقاء از وام بسیج سازندگی ناحیه روح الله یزد کمک گرفتم.

زارع اذعان کرد: ماهیانه حدود 2 تن قارچ برداشت می کنم، خیلی می توان بیشتر از این از سالن ها قارچ برداشت کرد اما من چون این پرورش قارچ شغل دومم است خیلی فرصت رسیدگی ندارم اما راضی هستم.

بعضی وقت‌ها انسان در شهر اراده‌هایی را می بیند مثال زدنی، باشد که بسیاری از جوانان و نوجوانان کمر همت ببندند و صد البته دولت نیز با رفع موانع تولید و اشتغالزایی به کمک همت های بلند جوانان دیارمان بیاید.