گزینه نهایی موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری

محمدنبی حبیبی گفت: به عنوان یک حزب شناسنامه دار به سهم خودمان تلاش کنیم انتخاباتی سالم و با آرامش کامل و با رقابت سالمی برگزار شود. طبیعتا برقراری این آرامش و رقابت سالم به رفتارهای همه تشکل ها و افرادی که وارد انتخابات می شوند مرتبط می شود. ما به سهم خودمان مانند گذشته در تلاش خواهیم بود که انتخابات با رقابت سالم برگزار شود.

وی ادامه داد: در حزب موتلفه اسلامی آقای سیدمصطفی میرسلیم را به عنوان نامزد حزب موتلفه انتخاب کردیم و انتخاب نهایی حزب موتلفه به عنوان نامزد حزب صورت گرفته است؛ اما طبیعتا کسان دیگری هم از جریان اصولگرایی وارد میدان رقابت خواهند شد.

**مصلحت کلی اصولگرایان را در ائتلاف و وحدت می دانیم

حبیبی با تاکید بر این که مصلحت کلی اصولگرایان را در ائتلاف و وحدت می دانیم گفت: اگر اصولگرایان برای پیروز شدن در انتخابات به ائتلاف دست پیدا کنند گام مهمی را برداشته اند منتها معتقدیم که نامزد حزب موتلفه اسلامی همه شایستگی های لازم را برای نامزدی ریاست جمهوری دارد، البته امیدواریم که در هر صورت، کسی که نهایتا برای ریاست جمهوری انتخاب می شود رییس جمهور شایسته ای باشد.

وی در خصوص ملاک های حزب برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت: از داخل بدنه حزب موتلفه اسلامی نظرخواهی به عمل آوردیم؛ بعد از چند مرحله به یک نفر رسیدیم که آن هم آقای میرسلیم است اما از معیارهای اصلی ما پایبندی کامل به موازین انقلاب اسلامی است و پایبندی به ولایت فقیه را یک شاخصه بسیار مهم در این بررسی ها تلقی کردیم.

حبیبی تسلط نامزد به امور کشورداری را به عنوان دیگر ملاک حزب برشمرد و افزود: این که زندگی گذشته او مشحون از سلامتی کامل بوده و از هیچ گونه رانتی در جمهوری اسلامی استفاده نکرده باشد و به جریانات سیاسی روز داخلی و بین المللی آگاهی کامل داشته باشد. مشخصه دیگری که از میرسلیم داریم این است که به غیر از زبان مادری به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسه مسلط هستند. 10سال در فرانسه تحصیلات مهندسی داشته و در دو رشته مهندسی کارشناسی ارشد دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: از خصوصیات مهم دیگر آقای میرسلیم تسلط به قرآن کریم است و شخصیتی است که می شود به وی مفسر قرآن گفت. ساده زیست بودن رییس جمهور یکی ملاک مهم است که آقای میرسلم در طول زندگی خود، زندگی سالم و ساده را گذرانده و این سلامت و سادگی زندگی بر اساس اعتقادات راسخ وی به مبانی اسلامی است.

**فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی اثر تعیین کننده ای در انتخابات آتی نخواهد داشت

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را یک شخصیت موثر در قبل و بعد از انقلاب می دانم و معتقد نیستم که فوت ایشان اثر تعیین کننده ای در انتخابات سال 96 داشته باشد.

**موتلفه می تواند به عنوان یک حزب برنامه دار در صحنه رقابت ها وارد شود

حبیبی همچنین در خصوص برنامه های حزب موتلفه اسلامی برای جلب مشارکت حداکثری برای انتخابات آتی گفت: در حزب موتلفه اسلامی از حدود 15 سال پیش برای شئون مختلف اداره کشور کارگروه هایی داشتیم که در این شئون به بحث و بررسی و تبادل نظر و جمع بندی می پرداختند.

وی تصریح کرد: معتقدیم حزب موتلفه، الان می تواند به عنوان یک حزب برنامه دار در صحنه رقابت ها وارد شود. ما مدیرانی که شایستگی تصدی مدیریت های جمهوری اسلامی بخصوص در قوه مجریه دارند با داشتن بانک اطلاعات از چند سال پیش مورد مطالعه داریم و می توانیم ادعا کنیم که هم روی برنامه های اداره کشور در قوه مجریه و هم در داشتن مدیران واجد شرط محصولات خوبی در این کارگروه ها به دست آوردیم.

حبیبی افزود:‌ آقای میرسلیم هم اگر در انتخابات ریاست جمهوری برنده شوند با این پشتوانه غنی حزبی یعنی هم داشتن برنامه و هم شناسایی کردن مدیران واجد شرط وارد میدان خواهند شد.

**حزب موتلفه تاکنون نشستی با جامعتین خاص انتخابات نداشته است

وی همچنین در خصوص نشست های حزب موتلفه با جامعتین اظهار داشت:‌ رابطه ما با مراجع تقلید، علمای قم و سایر بلاد کشور و هم با مسوولان جامعتین و شوراهای جامعتین یک مراوده دائمی است و این مراودات مخصوص انتخابات هم نیست.

حبیبی تاکید کرد: اهمیتی که جامعتین، علمای بزرگ و مراجع در تمام اعتقادات موتلفه اسلامی داشتند این اعتبار کاملا حفظ شده و ما خودمان را پشت سر علما، مراجع و روحانیت احساس می کنیم.

وی همچنین با اشاره به نشست های حزب با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص موضوع های مختلف در حدود سه ماه پیش تاکید کرد: تاکنون با جامعتین خاص انتخابات نشستی نداشته ایم.