به گزارش افکارنیوز، رسیدگی به این پرونده زمانی در دستور کار پلیس قرار گرفت که دختر جوانی همراه پدرش به دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه ای تهران رفت و از پسری جوان به اتهام اخاذی اینترنتی شکایت کرد. او گفت پسر شیاد از طریق عضویت در یکی از شبکه های اجتماعی با او آشنا شده و با به دست آوردن عکس های خصوصی اش از او اخاذی کرده است.

دختر جوان در تشریح این ماجرا گفت: مدتی قبل در فیس بوک با پسری به نام حامد آشنا شدم. رابطه ما خیلی زود صمیمی شد و تقریبا هر روز با یکدیگر چت می کردیم. حامد جوان خوبی به نظر می رسید و در همین مدت کم به او علاقه مند شدم. چند هفته طول کشید تا بالاخره حرفی را که دوست داشتم از او شنیدم. او از طریق چت از من خواستگاری کرد و گفت دختر مورد علاقه اش را پیدا کرده است. من هم بدون این که با کسی مشورت کنم به خواستگاری اینترنتی او پاسخ مثبت دادم. رابطه پنهانی ما مدتی ادامه داشت و در این مدت من طبق خواسته حامد تعدادی از عکس های خصوصی ام را برایش فرستادم.

دختر جوان ادامه داد: دو ماه از آشنایی ام با حامد گذشته بود که او از من خواست مبلغ ۲ میلیون تومان پول برایش بفرستم.

او گفت به این پول نیاز دارد و هر طور شده باید به او قرض بدهم. این کار حامد باعثشد به او شک کنم. به همین دلیل گفتم چنین پولی ندارم. حامد که از این حرفم عصبانی شده بود شروع به تهدید کرد و گفت اگر خواسته اش را عملی نکنم عکس های خصوصی ام را در اینترنت منتشر می کند. تهدیدهای او جدی بود و در حالی که از آبرویم می ترسیدم از سر اجبار با پیشنهادش موافقت کردم. پول چندانی در حساب بانکی ام نداشتم و مجبور شدم از دوستانم یک میلیون تومان پول قرض بگیرم و به حساب او واریز کنم. فکر می کردم با این کار او دست از سرم برمی دارد اما مدتی بعد دوباره حامد از من باج خواهی کرد. من از آبروریزی می ترسیدم اما پولی هم برای باج دادن به او نداشتم به همین دلیل همه چیز را برای پدرم گفتم و تصمیم گرفتم از پلیس کمک بگیرم.

در پی اظهارات شاکی افسران پلیس فتا تجسس های خود را برای شناسایی جوان باج گیر آغاز کردند. رابطه دختر جوان با متهم فقط از طریق اینترنت بود و او حتی شماره تماس حامد را نیز در اختیار نداشت. با این حال تحقیقات فنی - پلیسی در این باره ادامه یافت تا با کمک متخصصان فتا پسر جوان ردیابی و مخفیگاهش در خانه ای در خیابان آزادی شناسایی شد. در جریان عملیات ضربتی پلیس مأموران علاوه بر دستگیری متهم به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد او علاوه بر شاکی با این ترفند از دختران دیگری نیز اخاذی کرده است. در چنین شرایطی متهم که نام اصلی اش سلمان است تحت بازجویی های فنی قرار گرفت و اتهام اخاذی اینترنتی از ۱۲ دختر جوان را بر عهده گرفت.

او در اعترافاتش گفت: ابتدا این کار را به صورت تفریحی انجام می دادم اما وقتی دیدم می توانم از این راه از دختران جوان اخاذی کنم وقت بیشتری را صرف این کار کردم و با دختران بیشتری طرح دوستی ریختم و با به دست آوردن عکس های خصوصیشان از آن ها اخاذی کردم. بر اساس این گزارش هم اکنون متهم در بازداشت به سر می برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

روزنامه خراسان