به گزارش افکارنیوز به نقل از همشهری آنلاین، اوایل سال گذشته مردی به دادسرای ناحیه ۱۴ تهران رفت و از کلاهبرداری ۸۰میلیون تومانی توسط کارمند یک شرکت بازرگانی خبر داد. این مرد به قاضی پرونده گفت: مدتی قبل از طریق تعدادی از دوستانم در بازار تهران با شرکتی که در زمینه پخش مواد بهداشتی و آرایشی فعالیت میکرد آشنا شدم.

پس از گذشت مدتی رفت و آمد به این شرکت به پیشنهاد یکی از کارکنان آنجا به نام علی تصمیم گرفتم در شرکت سرمایه‌گذاری کنم و به این ترتیب ۸۰میلیون تومان در اختیار شرکت قرار دادم تا به سودی که علی وعده داده بود برسم. پس از مدت کوتاهی از این سرمایه‌گذاری اما ناگهان تماس‌های تلفنی و ارتباط کاری من با علی قطع شد و زمانی که به شرکت مراجعه کردم متوجه شدم که او پس از دریافت چک ۸۰میلیون تومانی ناپدید شده است.

با این شکایت، پرونده در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تیمی از کارآگاهان راهی شرکت مورد نظر شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مدتی قبل مدیرعامل این شرکت فوت کرده و پس از مرگ او، یکی از کارمندان به نام علی با جعل امضا اقدام به نقد کردن چک‌هایی کرده که سرمایه‌گذاران در اختیار شرکت قرار داده بودند و پس از آن متواری شده است. ماموران برای شناسایی ردی از علی به بررسی مدارک هویتی او که در شرکت وجود داشت پرداختند اما تحقیقات نشان می‌داد که هویت متهم کاملا جعلی است و او بعد از سرقت مدارک شناسایی فردی به اسم علی، خودش را با این هویت معرفی و در شرکت مشغول به کار شده است.

سپس با سوء استفاده از مرگ مدیر عامل، چکها را سرقت کرده و با استفاده از همان مدارک سرقتی که در اختیار داشته است، آنها را نقد کرده و متواری شده است. سرهنگ اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: تنها سرنخی که از متهم در اختیار پلیس قرار دارد، عکسی از چهره متهم فراری است که مجوز انتشار این عکس بدون پوشش چهره صادر شده و کسانی که از مخفیگاه او خبر دارند میتوانند اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۷۹۶۶ در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.