به گزارش افکارنیوز به نقل از سینماپرس، مجموعه نامدار به کارگردانی حسن هدایت و تهیه امیرحسین هاشمی روایتگر حوادث شهر بروجرد در دوران استبداد محمدعلی شاه قاجار و ماجرای به توپ بستن مجلس از سوی قزاقهای روسی و دولتی است. کارگردانی این سریال را حسن هدایت از کارگردانان، طرا حان صحنه و لباس با سابقه ایران به عهده دارد. هدایت آثاری همچون سریال های کارآگاه علوی، محاکمه و فیلم های گرداب و ناسپاس را در پرونده کاری خود ثبت کرده است. وی در این اثر از ظرفیت های بومی استانی بیشتر استفاده نموده است چرا که معتقد است اگر بستر مناسب فعالیتهای تولیدی حرفهای در استانها مهیا شود هنرمندان، بازیگران و نویسندگان استانها به رشد و شکوفایی میرسند و این افراد میتوانند به ذخایر هنرملی بپیوندند.

هاشمی تهیه کننده این مجموعه با بیان اینکه روایت تلخ و شیرین زندگی مردم آن دوره بروجرد دستمایه فیلمنامه است، اظهار داشت: در این حوادث، داستان تحول شخصیت‌های فیلمنامه به خصوص جوان بازرگانی به نام نامدار بررسی می‌شود که در سایه آشنایی با اشخاص صالح خصوصاً سید جمال‌الدین واعظ که در آن دوران در بروجرد به دستور شاه محبوس بود، صورت می‌گیرد.

هاشمی تاکید کرد: معرفی و ترویج روحیه گذشت، ایثار و فداکاری، معرفی شخصیت‌ها و روحانیون مبارز زمان مشروطه، ترغیب و تشویق مردم به حماسه‌آفرینی و جان‌فشانی برای اعتلای کشور و جامعه برخی از اهداف محتوایی سریال نامدار است.

این تهیه‌کننده ابراز داشت: بازیگران اصلی ۶۵ نفرند که ۷۰ درصد آنها بومی و ۳۰ درصدشان ملی هستند که در مدت چهار ماه در سه استان لرستان، قزوین و تهران برای این سریال نقش آفرینی کردند.

گفتنی است: مجید سعیدی، فرشید صمدی ‌پور، میرطاهر مظلومی، محمدرضا عباس‌نژاد، آوشین بیکایی، محمد ساربان، غلام‌عباس گودرزی، مهدی شجاعی، صادق توکلی، مریم عبدلی،، خسرو دستگیر، فریبا ترکاشوند، محمد برسوزیان، مریم عبدلی، غلامرضا عارف نژاد، ناصر جودکی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در ساخت این سریال ناصر صفار(ناظر کیفی)، فرهاد صالحی(مدیر تصویربرداری)، مرتضی دهنوی(مدیر صدابرداری)، افروز بوجاریا(طراح گریم)، مهرداد ناعمی(تدوین)، حسن هدایت(طراح صحنه و لباس)، کامران مقدسی(مدیر تولید) و رضا رحمانی(عکاس) همکاری داشته اند.

گفتنی است این مجموعه از امشب ۱۳ اردیبهشت، هرشب ساعت ۲۲:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۵:۱۰ به روی آنتن شبکه شما خواهد رفت.