به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام خاموشی بعد از ظهر یکشنبه در همایش سراسری مسئولین دارالقرآن کریم در مشهد با تاکید بر اینکه سبک زندگی ما تفاوت فاحشی با سبک زندگی غیر اسلامی دارد و باید این موضوع در جامعه جا بیفتد، ادامه داد: در سبک زندگی بیقید وبند غربی بعد حیوانی انسان لجام گسیخته در جامعه رها میشود و تبعیت از بعد و غریزه حیوانی همین طور ادامه دارد.

وی افزود: ساحت انقلاب اسلامی با دیگر جوامع و حکومت‌ها فرق دارد و ما برای تحقق اهداف الهی و اجرای آن‌ها محکم می‌ایستیم.

خاموشی افزود: انقلاب اسلامی مهترین پیامش این است که رفتار انسان در جامعه اسلامی در ظل امر الهی تفسیر می‌شود، ولی اینکه آموزه‌های الهی چقدر توانسته در جامعه امروزی عملیاتی شود بحثدیگری است و نیازمند این هستیم که با جدیت بیشتری برای تحقق ارزش‌های دینی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه کوی و برزن در تمامی نقاط کشور باید رنگ و بوی اسلامی داشته باشد، افزود: فرهنگ قرآنی با شعار محقق نمی‌شود و باید در راستای پیاده سازی آن در جامعه برنامه‌های کاربردی و عملیاتی داشته باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه تبلیغ و تربیت اسلامی در جامعه بر عهده این سازمان است گفت: سبک زندگی اسلامی در راستای اهداف نظام و انقلاب و پاسداشت مجاهدت‌های امام راحل باید قولی و فعلی در جامعه تبیین و نهادینه شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه در محضر پیامبر اکرم اسلام نیز برخی برای فهم دین و بعضی نیز برای برخی ملاحظات اجتماعی حضور پیدا می‌کردند افزود: دو مدل زندگی در جهان بیشتر نداریم زندگی در دنیا به غایت دنیا و زندگی به غایت آخرت و افراد در هر طبقه اجتماعی که هستند ممکن است فعالیت‌های خود را با انگیزه‌های مختلف دین مداری یا دنیا طلبی دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه زندگانی جاودانی و حیات طیبه در پرتو عنایت الهی شکل می‌گیرد بیان کرد: علما معتقدند انسان‌ها به دلیل تکبر خود و اینکه ایمان موحدانه ندارند و برای خدا زندگی نمی‌کنند می‌میرند و نامی از آن‌ها در اذهان بشری باقی نمی‌ماند.

خاموشی با اشاره به زندگی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و زنده بودن یاد و راه ایشان در تمامی دنیا بیان کرد: امام برای ظلم ستیزی قیام کرد و پیام او که بر محور دین مداری او بود الان بیداری اسلامی را در دنیا بوجود اورده است.

وی ادامه داد: علمای اخلاق معتقدند دنیا ‌‌نهایت دید آدم کوردل است چرا که شخص کوردل آمال دنیوی را هدف می‌گیرد و انسان بیداردل بوسیله دنیا و نعمت‌های الهی آن به خدا می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی سالیان متمادی به شکل مردمی برگزار شده است، افزود: امسال بودجه خوبی به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافته و این بدان معنا نیست که باید روی بودجه دولتی برای اجرای برنامه‌ها حساب کرد و مشارکت‌های مردمی را نادیده گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اصل انجام کار قرآنی مال مردم است و بودجه اختصاص یافته برای بهینه سازی برنامه هاست افزود: وظیفه دولت توسعه فعالیتهای قرآنی است و مردم باید در زمنیه وقف، هبه و جریان نرم افزاری قرآنی بر تلاش خود بیفزایند.