به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، نوروزي در ابتداي سخنانش در همايش حمايت و صيانت از توليدات فرهنگي و هنري كه در سالن همايشهاي صدا و سيما در حال برگزاري است، ضمن ارائه گزارشي از وضعيت موسسات نمايش خانگي اظهار كرد: در حال حاضر ۲۰ موسسه ويديو رسانه مجاز در كشور فعاليت ميكنند اين موسسات در طول يك سال تعداد ۱۱۰ فيلم داخلي و ۴۰۰ فيلم خارجي را با تيراژ حدود ۴۰ تا ۵۰ ميليون نسخه در شبكه نمايش خانگي عرضه ميكنند، اين در حالي است كه شبكه قاچاق در يك سال حدود ۵۰۰ فيلم غيرمجاز را به بازار عرضه مي كند كه تيراژ اين فيلمهاي غيرمجاز به ۲۰۰ تا ۳۰۰ ميليون نسخه در يك سال ميرسد.



رییس اتحادیه ویدیو رسانه کشور در بخش دیگری از سخنانش به توزیع محصولات نمایش خانگی در سوپرمارکت‌ها اشاره و بیان کرد: ‌هجوم بی‌نظم محصولات به سوپرمارکت‌ها باعثشد برخی محصولات بی‌کیفیت و حتی غیرمجاز به این فروشگاه‌ها وارد شود. این موضوع به تبع باعثشد که هم صاحبان سوپر مارکت‌ها و هم مخاطبان به برخی از محصولات شبکه بی‌اعتماد شوند که ما نیز برای حل این مشکل، ساماندهی پخش در شبکه نمایش خانگی را مورد توجه قرار دادیم.



نوروزی در این بخش با ارائه گزارشی از کارگروه ساماندهی در فاز اول آن گفت: در تشکیل کمیته ساماندهی هدف این بود که مخاطب با اطلاعات مناسبی که از محصولات پیدا می‌کند، بتواند از نزدیک‌ترین مکان و با بهترین قیمت محصولات فرهنگی و هنری را خریداری کند.



وی ادامه داد: در این زمینه و در فاز اول، شورای هماهنگی بین بخش‌های مختلف تشکیل شد و همچنین کمیته پخش در اتحادیه ویدیو رسانه، تدوین استانداردها برای تاسیس شرکت‌های پخش محصولات فرهنگی و سمعی و بصری، صدور کارت شناسایی برای تمامی ویزیتورهای مصحولات سمعی و بصری، هماهنگی با اتحادیه صوتی و تصویری و سوپرمارکت‌ها، شناسایی کلیه سوپر مارکت‌ها و پایانه‌های فروش محصولات خانگی برای اعطای نمایندگی‌های مجاز فروش، طراحی اسپیکر برای نصب روی شیشه فروشگاه‌های مجاز عرضه محصولات سمعی و بصری و همچنین هماهنگی با ستاد صیانت و حفاظت از تولیدات فرهنگی و هنری از جمله اقدامات انجام شده در کمیته ساماندهی در فاز اول بود.



رییس اتحادیه شرکت‌های ویدیو رسانه کشور در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: فاز اول اقدامات ما در تهران انجام شده است و اگر نتیجه این اقدامات مناسب باشد، فاز دوم را در شهرستان‌ها آغاز خواهیم کرد.