درگیری با ربایندگان بازرگان چینی

به گزارش افکار نیوز به نقل از جامجم، اواخر ارديبهشت امسال نماينده يك شركت بازرگاني با مراجعه به اداره آگاهي تهران از ربوده شدن يكي از بازرگانان چيني شركت خبر داد.

او به ماموران گفت: بازرگان چینی مقابل یکی از هتل‌های تهران از سوی افرادی ناشناس ربوده شده و آدم‌ربایان او را تهدید به مرگ کرده‌اند.

پس از این شکایت پرونده در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و جستجوی ماموران برای دستگیری آدم‌ربایان و آزادی تبعه چینی آغاز شد. در این مرحله ماموران برای شناسایی هویت آدم‌ربایان و انگیزه آنها از این گروگانگیری، با آنان وارد مذاکره شدند.

مرد گروگانگیر در تماس‌های خود اعلام کرد برادرش به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر و به اعدام محکوم شده و او به شرطی گروگان خود را آزاد می‌کند که برادر اعدامی‌اش از زندان آزاد شود. مرد گروگانگیر تهدید می‌کرد اگر پلیس به درخواستش عمل نکند، تبعه چینی را به قتل می‌رساند.

با توجه به حساسیت موضوع با دستور سرهنگ محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ پرونده در اختیار تیم معاونت جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان در بررسی‌های خود پی بردند عاملان این گروگانگیری، دو برادر مرد اعدامی هستند.

سرانجام پس از ۱۶ روز تجسس پلیسی، مخفیگاه گروگانگیران در ویلایی حوالی شهرستان ساوجبلاغ شناسایی شد و کارآگاهان روز جمعه این محل را محاصره کردند. دو مرد گروگانگیر وقتی خود را در محاصره پلیس دیدند، تهدید کردند اگر پلیس آنجا را ترک نکند، بازرگان چینی را خواهند کشت.

ماموران ابتدا با اقدامات روانی سعی کردند گروگانگیران را راضی به تسلیم کنند، اما دو برادر شرور حاضر به تسلیم و نیز رهایی گروگانشان نشدند.

در این مرحله ماموران با گروگانگیران درگیر شدند که در این درگیری مسلحانه یکی از آنان به هلاکت رسید و دیگری نیز زخمی شد و گروگان چینی نجات یافت. از مخفیگاه تبهکاران شرور دو قبضه کلت کمری کشف شد.