به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، درپي مراجعه فردي به کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان در دهم اسفند سالگذشته و اعلام اين كه سرنشینان یک دستگاه پرایدسفید رنگ، با ضرب و شتم از وي زورگیری كردهاند، بررسي موضوع در دستوركار ماموران قرار گرفت.

در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی، به دستور بازپرس شعبه ششم مجتمع قضایی دادسرای شهرری، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت در ساعت ۲۰ دهم اسفند سال‌جاری در حالی‌ که پس از گرفتن طلب خود از یکی از دوستانش قصد رفتن به خانه را داشته، سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شده که در طول مسیر جنوب به شمال پل شهید اخلاقی، ناگهان یکی از دو سرنشین خورو پراید با تهدید چاقو اقدام به سرقت و زورگیری گوشی تلفن‌همراه و مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وی کرده و به سرعت از محل متواری شده‌اند.

از آنجایی که مالباخته پیش از متواری‌شدن سارقان، موفق به برداشتن شماره پلاک خودرو پراید شده بود، کارآگاهان اقدام به شناسایی هویت مالک خودرو پراید کرده و در تحقیقات انجام شده اطمینان پیدا کردند که خودرو در شب سرقت، در اختیار پسر مالک خودرو به هویت «میثم - ع» ۲۹ ساله قرار داشته و پس از آن نیز از محل سکونت خود متواری شده است.

کارآگاهان پایگاه نهم با شناسایی محل‌های تردد میثم در منطقه شهرری را تحت نظر قرار داده و سرانجام در سوم خرداد سال‌جاری وی را دستگیر کردند.

پس از دستگیری میثم و آغاز تحقیقات از سوی کارآگاهان، وی صراحتا به زورگیری از مالباخته اعتراف و در ادامه اظهارات خود معترف شده که زورگیری را به همراه پسرخاله خود به هویت «علیرضا - م» ۲۲ ساله انجام داده که پس از استماع اظهارات وی، کارآگاهان با توجه به اعترافات صریح میثم و شناسایی مخفی‌گاه علیرضا در شهرری، وی را نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند. که علیرضا نیز در تحقیقات پلیس به زورگیری از شاکی پرونده و همچنین ده‌ها فقره زورگیری دیگر در منطقه شهرری و دولت‌آباد اعتراف و عنوان داشت که به همراه میثم و دو نفر دیگر از بچه‌محل‌های سابق خود در منطقه نازی‌آباد، به اسامی «محمد - ج» ۱۸ ساله و «مهدی - ف» ۳۴ ساله اقدام به زورگیری در پوشش مسافرکشی داشته‌اند.

پس از اعترافات صریح دو متهم دستگیرشده و شناسایی دیگر اعضای گروه به ویژه «مهدی - ف» به عنوان سرکرده گروه، کارآگاهان پایگاه نهم شناسایی مخفی‌گاه و دستگیری «محمد» و «مهدی» را در دستورکار خود قرار داده و سرانجام پس از شناسایی مخفی‌گاه این دو متهم در نازی‌آباد محدوده میدان بهشت، هر دو متهم به همراه یکدیگر و در یک عملیات غافلگیرانه و قبل از هرگونه اقدام برای مقاومت در برابر مأموران، در ۱۷ خرداد دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

با دستگیری هر چهار عضو گروه، «مهدی» و «محمد» نیز پس از اطلاع از اعترافات صریح همدستان خود، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ده‌ها فقره سرقت و زورگیری در پوشش مسافرکشی و در قالب گروه های دو، سه یا چهار نفره و در مناطق مختلف شهرری اعتراف کردند. آنان در اظهارات خود معترف شدند که از زمستان سال گذشته و با استفاده از انواع خودروهای پراید و در رنگ‌های مختلف، به‌ویژه دو رنگ سفید و مشکی، اقدام به ده‌ها فقره زورگیری در پوشش مسافرکش و در مسیر شهرری باقرشهر کرده‌اند که با توجه به اعترافات صریح متهمان و بررسی پرونده‌های مشابه در منطقه شهرری، تا به این لحظه تعدادی از مالباختگان شناسایی و در مواجهه حضوری با متهمان، آنان را به عنوان سارقان زورگیر اموال و وجوه نقد خود مورد شناسایی قرار داده‌اند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی رستمی، رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان درباره ارتکاب جرایم خشن به‌ویژه زورگیری و تهدید با سلاح سرد و احتمال افزایش تعداد مالباختگان و افرادی که از سوی متهمان مورد تهدید، ضرب و شتم و … قرار گرفته باشند، در حال حاضر شناسایی سایر مالباختگان و شکات پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

وي از کلیه مالباختگان و شهروندانی که توسط سرنشینان خودروهای پراید به رنگهای مختلف بویژه سفید و مشکی و عمدتا در منطقه شهرری مورد زورگیری، تهدید، ضرب و جرح و ... قرار گرفتهاند خواست تا براي شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری ـ خیابان آستانه مراجعه كنند.